hits

august 2017

Allah og vagina

Et jentebarn i Indonesia rett etter en kjnnslemlestelse. Foto: Bay Ismoyo/AFP

Jeg trodde bestandig at Allah var ufeilbar. Gjennom alle hellige vers, i alle hellige bker, hadde jeg lest og hrt at Gud/Allah er den allmektige.Alt som skjer er i hans makt. Alle hans skapninger er perfekte. Min mor sa ofte at et blad kan ikke falle fra treet uten Allahs vilje. Hver morgen vknet jeg med ordet Allah o Akbar Gud er stor. Men til min forbauselse fant jeg ut at Allah er feilbar og ikke er s stor heller. Fordi han hadde skapt kvinnens kjnnsorgan feil. Det var s feil at mennesker som er hans skapelse m ta grep inn for rette p Guds feil. Guden/Allah er ikke allmektig heller, fordi han har glemt skrive noen vers om mitt underliv i koranen eller bibelen, slik at sm guder p jorda lar meg og mine sster vre i ferd og ikke utsetter oss for det mektige barberbladet som er mektigere enn Allah.

 For rette p Guds feil er kjnnslemlestelse vanlig i minst 30 land. 200 millioner jenter har blitt underkastet den barbariske praksisen.  Hver dag blir 6000 jenter kjnnslemlestet i verden

30.000 av dem bor i Norge og 17.000 av de jentene ble kjnnslemlestet fr de kom til Norge (Inger Lise Lien)  Somalia utmerket seg som det landet med strst andel kjnnslemlestelse. I Somalia blir 98prosent av kvinnene kjnnslemlestet. Og de kommer til Norge med sin skikk og bruk:  Kjnnslemlestelse og tvangsekteskap.

Hvorfor de gjr dette?

1. For vre god muslim (sunna)

2. For kontrollere kvinners seksualitet.

3. For innvandring gjennom gifteml.

4. For bevare ukulturen og ha tette bnd til opprinnelseslandet. Hindre at de blir norske

5. Lav grad av integrering, srlig blant somaliere.

Den kende veksten av konservative religise miljer ser vi gjennom kende praktisering av tildekking av kvinner og jenter i form av hijab, burka og barnehijab. Dette er synlig, men praktisering av kjnnslemlestelse og tvangsekteskap er vanskelig se.

Konservative miljer vokser og for beskytte sm jenter fra bli utsatt for kjnnslemlestelse, trenger vi tiltak og praktisering av tiltak.

 I lov av 15 desember 1995 ,nr 74. gr det frem at det er straffbart srge for at kjnnslemlestelse utfres. Dette er en sovende lov.  En nye lov fra 1.oktober 2015, Der yrkesutvere i barnehager, skoler, helsestasjoner, NAV og aktivitetsskolen kan straffes med en bot eller fengsel hvis de unnlater forske avverge kjnnslemlestelse. Den som utfrer eller skader kvinnens kjnnsorgan kan bli straffet med fengsel i inntil 6 r. Og i alvorlige tilfeller fengsel i inntil 15 r. Loven viser hvor srdeles alvorlig vi ser p kjnnslemlestelse, men det er viktigere flge loven i praksis og ikke bare tror at loven har en virkning i seg selv.

Se direktesending torsdag:

Fra 1995 til n er det ingen som har blitt dmt i Norge etter denne loven, eller den nye loven:  Ingen av de 17 sakene rundt kjnnslemlesting i perioden 2007-til 2016 har frt til en straff. Den norske stat kan ikke gjennom nvrende tiltak stoppe lemlesting av barn. 

Myndighetene satser hovedsakelig p dialog og informasjon for bekjempe kjnnslemlestelse. Men en flere tusen r gammel sterkt rotfestet og utbredt praksis kan ikke stoppes med ord. Vi har ingen data knyttet til hvor mange jenter i Norge som er lemlestet etter at de bosatte seg her. Vi trenger et nasjonalt plegg om systematisk underskelse av barnas kjnnsorgan p helsestasjonen. Denne underskelsen er ikke mer krenkende for barnet enn bli utsatt for kjnnslemlestelse, med alle skadene som pfres barnet og hennes fremtid.

Denne underskelsen er  ikke en  gynekologisk underskelse, fordi en kan se forskjellen mellom et naturlig kjnnsorgan og et kjnnslemlestet kjnnsorgan bare ved se p huden nedentil. Det burde vre like naturlig som sjekke gutters testikler.  Til 1991 hadde vi helhetlig underskelse av gutter og jenter, men fra denne datoen ble helhetlig underskelse av jenter forbudt. Vi m oppheve denne loven fra 1991 for kunne praktisere straffeloven mot kjnnslemlestelse fra frste oktober 2015.

Helunderskelser i kombinasjon med informasjon og straffereaksjoner har preventiv effekt. Vi ser ingen effekt av kommunehelsetjenesteloven og forskrifter til helsestasjonen uten kart egge risikofaktorer og faktorer som fremmer helse gjennom samle data rundt barnet. Uten hel kroppsunderskelse av jentebarn blir datasamling og kartlegging av barnets helse ufullstendig. forebygge skader og fremme barnets totale helse har blitt fine ord p papir og tradisjonen med kjnnslemlestelse fortsetter. Vi trenger lover for beskytte naturen og en jente eller gutts kjnnsorgan er det naturligste som finnes i naturen. Alle inngrep i et barns kjnnsorgan er et overgrep mot  barnet.  

 

Gratulerer til alle eks-muslimer

Cemal Knudsen Yucel og Maryam Namazie

Organisasjonen Ex-muslims of Norway ble etablert for ett r siden. Grunnleggeren er Cemal Knudsen Yucel som er fra Tyrkia og er oppvokst i en muslimsk konservativ familie. Vi er en ateistisk, sekulrt og humanistisk protestbevegelse av tidligere muslimer og menneskerettighets aktivister.

Vr organisasjon er en del av en global protest bevegelse. I mange land har vi ssterorganisasjoner med samme navn. 

Islam har vrt som et fengsel, man kunne komme inn , men ingen tr g ut. Man er fdt muslim og dr muslim. Det minste avvik eller sprsml rundt Gud eller profeten har vrt straffbart. Imamen som satt i moskeen var mellommann mellom Gud og menneske. Han hadde totalt enevelde, makten for definere synden. Det var hans tolkning som var veiviseren.

I dag trenger man ikke ske imamen for fine svar p sprsml. I lpet av et sekund, et tastetrykk gir deg informasjon om alt. PC'n din er ikke dmmende eller straffende. Du kan sprre uten vre redd for straffen. Informasjon pner for tvilen. Som blind tro pner for religis makt. Vitenskapen lyser p mrkeste delen av religion. Vitenskapen er strste fiende av religion. P grunn av dette ble Adam og Eva kastet ut av paradiset. Eva hadde spist av vitenskapens tre.

I en verden styrt av global teknologi er vitenskapen og informasjonen tilgjengelige for mange uansett geografisk bosted. Informasjon er som solstrler i et mrkt rom. I menneskesynet. 

 

Mange muslimer er utdannet og har tilgang til nett, de leser og de tviler p det som er skrevet i Koran eller Hadithene. De kom p et punkt som de nsker bli ferdig med blind tro p islam. Men det er vanskelig konvertere eller bli ateist. De som forlater islam blir kalt fra fallende og har blitt straffet med dden. Men i virkelighet er islam ikke noe falle fra. Det er et menneskelig valg basert p viten. Det forskjell mellom fallefra eller forlate. Ord fra fallende har en negativ betydning og ordet er juridisk bruk for gi straff i form av henrettelse eller fengsel.

I dag kan de som har forlatt islam kalle seg eks-muslim og st fram for gi mot til de andre tvilere som fler seg helt alene og redde. Eks-muslimer er mange tusen mennesker i mange ulike land, men mange tr ikke st frem p grunn av familien eller forflgelse eller straff. Ex-muslims of Norway var ndvendig for gi et ststed for de som forlater islam og for normalisere at man kan velge sin religion eller forlate religion.

Vi har vrt en minoritet som ikke hadde sttte, talerr, eller et samlingsted for lenge bde her i Norge og resten av verden. N er det p tide st fram i offentligheten. Hvert fall her i vesten.

 Ex-muslims of Norway som er et r gammel n, har skapt et ststed og samlepunkt for de som forlater islam. Vi sttter andre eks-muslimer i verden og har kontakt med dem gjennom nett og p internasjonale seminarer. Vi utveksler erfaring og kunnskap. Sster organisasjoner i muslimsk land lever under jorden. En av dem har over 100.000  medlemmer p Facebook og er fra Pakistan.

Pakistans regjering har tatt oppgaven med utrydde dem. De har stengt Facebook sidene og gruppene. Flere av de dministratorene arrestert og mange de andre i rmmen. To av vre viktigste medarbeidere sitter n i fengsel og venter p ddsstraffen etter blasfemiloven som Muhammed Tahrir-ul-Qadri som str bak. Denne mannen som har reiseforbud til mange land, men ikke i Norge. Han kom nylig til Norge og Sverige og moderate muslimer str i k for kysse hnden hans.

Vr organisasjon har seks styremedlemmer. To av dem lever i skjul og kan ikke st frem med navnet sitt. Vi jobber alle frivillig. Vre ressurser er vre medlemmer. Vi tenker ikke p verken sitte ved bord med de uddelig eller statelige sttte. Vi er politisk ukorrekte. Fordi for oss er vre medlemmer viktigst av alt. Ex-muslims of Norway best av frivillige og engasjerte folk. Styremedlemmene er fra ulike muslimsk land med muslimsk bakgrunn blant annet fra Tyrkia, Irak, Iran, Pakistan, Syria, Kurdistan. Vi kjenner islam inn og ut. Vi kjenner folk som snakker med to tunger, vi kjenner ulver i freklr, fordi vi vet hva islam er. Vi vet at islam er ikke fredens religion.

Vi er ett r gamle, men vi har gjort veldig mye i lpet av den korte tiden. Vi har ikke ftt statlige sttte som andre organisasjoner som styres av kvinner med hijab og menn i skjegg, men vi har ftt mye sttte av vre medlemmer og folket. Det har vrt helt fantastisk se tusener av etnisk norske som sttter vr sak og motiverer oss. 

Vi har Facebook og nettside. Vi skriver kronikker og mye informasjon om islam p vr nettside. Vi er mot islam, men ikke mot muslimer. Fordi islam er ideologi, men muslimer er mennesker. Vi prver gi mest mulig informasjon om den farlige ideologien for beskytte individet. For skape kritisktekning hos muslimer overfor blind tro. Fordi individets frihet er vrt ml. Frihet til velge religion eller ikke religion. Vr organisasjon er politisk nytral. Vi sttter politikere som sttter vre kampsaker som aldersgrense for bruk av hijab, forbud mot burka, kjnnslemlestelse, forhudlemlesting, kvinneundertrykkelse, barnebrud, tvangs- /arrangert ekteskap, sharialov, offentlig sttte til moskeer, nytral samfunn rel utenigise symboler i offentlige etater.

Vi jobber for integrering gjennom et nytralt samfunn. Vi er for absolutt sekularisme. Vi er mot rasisme p like linje som vi er mot islamisme. Vi nsker fremme og utvikle humanisme ogs i muslimske miljer. Og vi deler kronikker som sttter vre saker p vr Facebook side uansett hvem som har skrevet dem. Vi mter politikere som nsker ha innspill fra oss. Saken er viktig for oss, ikke personen eller politikeren. Vi er imot all form for umenneskelige handlinger, diskriminering og overgrep som skjer i religionens navn. Vi str for hvert ord. Vi er stolt av vr organisasjon og vi tler all motgang fordi vre eks-muslim er utfordrende og farlig. Men vi fortsetter vr vei og vi pner veien for neste generasjon.

Kort oppsummering av det vi har gjort i lpet av ett r:

*Styremedlemmene i EX-MN har skrevet flere titalls artikler og kronikker i media.

*EX-MN har bidratt til samfunnsdebatten med opplysning og kritikk via sin Facebookside og hjemmeside som nr over 100.000 personer ukentlig.

*Arrangert tre seminarer, om ex-muslimer, jdehat og rituell omskjring av gutter.

Gjestedeltakere p: 

*Debattpanel med Ahmadiyya Muslimer (panel)

*Nettavisens seminar

*Internasjonal konferanse om ytringsfrihet og ex-muslimer i London (panel)

*Demonstrasjon mot tvangsekteskap (apell)

*Demonstrasjon mot blasfemilovene i Pakistan foran den Pakistanske ambassade i Oslo(apell)

*Segerset seminaret (deltakelse)

*Mte med Utenriksdepartementet om blasphemi lovene i Pakistan

*Mte med Innvandrings og Integrerings minister Sylvi Listhaug (2 ganger)

*Tre foredrag

*To mte p Stortinget

*Intervjue med den Franske avisen Le Monde

*intervjuer Minerva, Aftenposten, Er lik Oslo, Fri Tanke, Utrop, Fri Tanke 

*Skype-intervju med journalister fra Australia og USA

*Lansert hjemmeside

Kommende arrangementer som er ferdig planlagt:

*Kjnnslemlestelse - tortur og forbrytelse / Oslo 31.08.2017

*Kampen mot Tvangsekteskap i Norge / Trondheim 21.09.2017

Lily Bandehy. nestleder i Ex-muslims of Norway

 

Hvor er feministene i kampen mot barnehijab?

Asian Muslem girl, plays grass flower.
Foto: Istock

I gr i 11-tiden sto jeg p Helsfyr bussholdeplass og ventet p buss 401. En mor med en gutt og to jenter p ca. tte og tre r ventet ogs p bussen. Gutten var normalt kledd med bukse og kortermet t-skjorte. Begge jentene hadde bukse, lang kjole og hijab. Den minste jenta p tre r lekte mens hun lp rundt moren. Underveis kom hijaben stadig i veien i ansiktet hennes. Hennes lille hnd prvde dra hijaben bort fra ansiktet. Det s slitsom ut, og tok konsentrasjonen bort fra leken.

Den lille familien minner meg om andre steder i Oslo. De minner meg om Sognsvann, Hvervenbukta, Ingierstrand. Alle steder der far og snn gr rundt i bar overkropp, mens de koser seg i vannet. De er glade og stolte over seg selv, sin mannlighet og kan vise frem kroppen sin. Mens dette skjer m mor og dtre sitte pent og se ut over havet. Den lille jenta fr ikke oppleve samme glede som sin bror. Ingen sol p den lille kroppen. Hun bor i et land med lite sol og mangel p vitamin D er ofte et stort problem for slike som henne. Hun skal lre seg sine begrensinger fordi hun er kvinne, og at hun aldri vil f samme rettigheter som sin bror. Hennes kropp er en synd. Indoktrinert fra tidlig fase slik at aldri hun kan finne veie til den normale identiteten sin. Til det som hun er egentlig.

Hret hennes kan gjre den allmektig gud sint. Dette er en gud som lar alt ligge, og som bruker all sin tid p passe p hvert hrstr til millioner av kvinner. En gud som sitter med registreringsboka og setter en rd strek p hver eneste kvinne og jentebarn som viser hret frem. Det er en stor og krevende jobb. Nr den mektige guden ikke har tid til annet en kvinners hr, er det ikke rart at alle muslimske land brenner i helvete uten at deres allmektige gud lfter en finger.

Det var ikke snn da jeg kom til Norge, men det ble verre og verre med tiden. Frst begynte voksne kvinner, etter hvert gikk det til inkludere jenter og til slutt ogs barn. Fra 2006 fikk islam stor makt over samfunnet. Islam har blitt s dominerende at Norge m ofre sine verdier om barnerettigheter og likestilling. N ser vi sm jenter med hijab over alt - p lekeplassen, stranden, skolen, kjpesenteret og bussholdeplassen. Og snart som programleder for NRK. Staten ser bort fra sin ansvar mot barnerettigheter. Barn er barn, de har ikke noe valg. For en jente p tre r vet ikke hvordan hun kan ta valg. Mor og far tar valget for henne. Omskjring av guttebarn og hijab p jentebarn er begge overgrep. Begge er vold mot barn.

Disse barna er norske barn. De er fdt her. Hvorfor gr vi i en kollektiv taushet over disse overgrepene. Barnehijab, som Lena Larsen skrev for mange r siden i Klassekampen, har ingen rot i Islam. Barnehijab er ogs i seg selv uislamsk. Barnehijab er mot barnekonvensjonens paragraf 13. Men vre politikere tar hensyn til foreldre, og overser barnas rettigheter. De overser overgrep mot barn. Barnehijab tar barndommen fra disse sm jentene. Barnehijab indoktrinerer jentene fra barndommen, og bestemmer at deres kropp, hr, flelser er synd, at de ikke er likeverdig sin bror.

A young woman walks along the shore of the Persian Gulf with her child, against the background of an orange towboat standing on the shallows.
Foto: Istock

Barnehijab gjr en trerig jente til et sexobjekt, og redusere alle muslimske menn til perverse. Budskapet for hijab er at kvinner dekker hret for ikke forstyrre mannens nrhet til gud. Med andre ord at mannen ikke skal bli opphisset seksuelt. Og nr et lite barn gr med hijab betyr det at hun skjuler hret fordi hennes hr kan vre seksuelt opphissende for menn.

Vre politikere er tause. Statsministeren deltar p Eid-feiring, der menn og kvinner sitter adskilt. Statsministeren besker koranskoler der sm jentebarn sitter med hijab. Johans Gahr Stre roser bruken av hijab. Dronning Sonja besker moskeer tildekket med skjerf p. Det er moskeen som str bak indoktrinering av denne tankegangen at kvinners hr er synd og skal tildekkes. I moskeene er jentebarn nede i nirsalderen sett p som en voksen kvinne, og klar for gifte seg. I moskeene blir det lest sataniske vers som undertrykker kvinner. Ved at slike som Jonas Gahr Stre og Dronning Sonja besker moskeene, blir det som en aksept av barnehijab, barnebrud og undertrykkelse av kvinner. Deres aksept av kjnndiskriminering.

Gjennom mange r har vre kjre statsministere og politikere gitt sttte til moskeene og det religise miljet. Dere har ikke nok kunnskap om islam. Dere har gitt alt, og en overdose av toleranse. Hva har skjedd? Har vi gtt baklengs innenfor kampen for likestilling og ytringsfrihet? Skal vi fortsette tolerere at sm barn mister barndommen sin? Tolerere at at sm barn lrer seg bli undertrykket av menn? Lre seg fle at de ikke er verd like mye som sin mann? Lre seg ikke leke, synge, danse, g p bursdager, klasseturer og skoleturer fordi de er jenter? Lre seg at folk skal sees bak en gardin av religisitet, og ikke tanker og handlinger. 

Hvorfor er alle tause mot overgrep mot muslimske jenter? Er dere rasister?

Nr caps i klasserommet er forbudt, hvorfor er da hijab tillatt? Fordi det er forskjell mellom Kari og Fatima? Fordi Kari skal beskyttes mot alle typer overgrep. Kari skal vre barn og utvikle seg gjennom lek og lring. Overgrep av Fatima skal tolereres av politikere, lrere og folk p gaten. Fordi Fatima er muslim? Er de ikke rasister de som ikke tr stoppe bruken av barnehijab, fordi de ikke vil ta i noe som har med islam gjre? Fordi de er redde for bli kalt rasist, islamhater eller miste velgeren fra det muslimske miljet. 

Disse menneskene ofrer den lille jenta for en valgseddel. Venstre og feminister, hvor er dere? Hva har skjedd med deres sosialistiske syn? Likestilling for alle kvinner. Fatima er norsk. Fatima trenger beskyttelse. Fatima er ikke likestilt som sin bror. Er det nok med ta p seg rde strmper og rd leppestift? Hvor er deres samvittighet og engasjement for overgrepet mot Fatima, og mot alle andre muslimske jenter? Hvor er deres lojalitet mot disse jentene?

Dere skriver til meg at dere er imot barnehijab, men at et forbud ikke er riktig. Over tretti r med tomsnakk og toleranse, hvor langt har dere kommet? Har det blitt flere med barnehijab eller mindre? Fantes barnehijab for ti r siden, og hvordan er det i dag? Dere snakker om dialog, men dere glemmer at dialog m baseres p kunnskap om dialogpartneren og preget av troverdighet til den man har dialog med. Nr dere partner snakker med to tunger og hans kunnskap er basert p islamisme. Hva oppnr dere? De som du nsker ha dialog med ler av dine ideer, ler av menneskerettigheter, ler av likestilling.

Vi har forbud mot ryking i det offentlige rom og aldersgrense for alkoholkjp, s hvorfor har vi ikke en aldersgrense for hijab? Dette gr bde psykisk og fysisk utover disse sm jentene, for ikke snakke om deres fremtid. Ved ikke gjre noe aksepterer dere at barna vokser opp i et glasshus, som bare blir vanskeligere knuse med tiden. Disse barna vil etter hvert venne seg til kjnnsdiskriminering. 

 Det er p tide at vi str sammen og gr for et forbud/aldersgrense for barn, frem til de har fylt 18 r. Uansett hvilket parti som fremmer et slikt forslag s m vi sttte dem. For det er ikke partiet som er viktig - det er barnet. Vi m slutte med kollektiv taushet av overgrep mot barn - uansett om hun heter Kari eller Fatima.

Min vei ut av volden

Shabana Rehman skriver i sin bok jeg kledde meg splitter naken og malte kroppen min med det norske flagget. Den samme kroppen som av selvforakt ikke ville reise seg opp av sengen. Den samme kroppen som l forsltt i et parkeringshus i Oslo sentrum og som slepte seg hjem til ungdomshjemmet med blveiser. Kroppen som krp sammen i vitneboksen av skam over ha blitt misbrukt. Den samme kroppen som hadde reist seg og sagt ja til fortsette leve. Den kroppen stilte jeg opp med, avkledd, men pkledd min verdighet, fullt offentlig i Dagbladet magasinet, ikke som et offer, men endelig som en stolt og fri kvinne

Dette er kjernen i boka hennes. Det er hele livshistorien hennes i korte trekk. Det er dette som fr mitt hjerte til danse av glede av vre kvinne. Shabana Rehmans bok m leses av alle kvinner, spesielt de som st mellom to kulturer. Denne boka fr meg til kjenne p stoltheten over vre kvinne.

Jeg leste boka ?Blveis? med mange trer, med grte sammen med Shabana nr hun fikk juling av Amir. Jeg grt sammen med henne nr hun danse macabre med livet, jeg grt med henne nr hun satt p rommet sitt p ungdomshjemmet etter aborten. Jeg tenkte sammen med henne p barnet som ble ikke fdt, fordi moren var et barn selv. Jeg kjente henne smerter etter at hun ble voldtatt av han som skulle beskytte henne. Jeg kjente p Shabanas angst i vitneboksen. Jeg kjente Shabanas angst p vei til terapeuten. En jente reiser seg fra asken som en fniks. Like sterk og like stolt.  Jeg kjente henne mye bedre med denne boka og jeg tar hatten for henne.

Man er et offer s lenge man selv vil vre det. Dette er budskapet til alle kvinner rundt i verden som har blitt sltt ned, til alle kvinner som har blitt voldtatt, til alle kvinner som blir undertrykket av religion eller kultur. Den eneste som kan knuse kjettingene er deg, med finne veien, med forst at du er like mye verdt som din mann, far eller bror. Med forst at du er skapt fri til leve fri.

Shabana Rehmans skildring av sitt liv og hennes kamp for fortsette leve, for bygge en trygg fremtid for seg selv og andre, for bli den hun er Jenta som lftet Mulla Krekar er en veiviser for alle kvinner uansett bakgrunn eller religion.  

Hun har vrt ute i runddansen, med vold, stoff, voldtekt, angst og forakt for kroppen, men hun er ikke offer. Hun trker trene, hun tar sin skjebne i egne hender.  Hun blir den som hun er en offentlig stemme, en sterk stemme som hele nasjonen hrer p. Gjennom sin livsskildring stiller hun mange personlige og samfunnsmessige sprsml som er tidlse. Og hun har svaret ogs.

Henne bok Blveis er viktig. Ikke bare for kvinner men for alle som jobber med mennesker.  Spesielt de som jobber med ungdommer, p krisesenteret, i politiet og lrere m lese den. Alle som jobber i offentlig sektor m lese den. Alle br lese denne boken. Noen bker forandrer deg litt - gir deg en ny innsikt. Noen bker er rett og slett et lite bidrag til at du som menneske vokser og blir klokere. Blveis er en slik bok.

 

Anti Islam?

Holy Koran
Licensed from: egypix / yayimages.com


I dag er det ikke ndvendig bli innlagt p en psykiatrisk avdeling for f en psykiatrisk diagnose. Ordene paranoid, psykopat, sosiopat blir sleng rundt omkring som aldri fr, og en skulle tro at hvem som helst var kvalifisert for stille en diagnose. Over de siste ti rene har det ogs tilsynelatende dukket opp en ny diagnose; Islamofob.
Vi kjenner alle til ordet fobi, og vanlige symptomer er hjertebank, svette, uro, kvalme, magesmerte og pusteproblemer. Men jeg vil anta at f sliter med slike symptomer ved kun se en muslim, og undrer derfor over bruken av ordet Islamofob. 
Det virker meningslst definere et begrep som ikke har noen rot i virkeligheten, kun for sette Islamkritikere i en bs og gi munnkurv til de som tr kritisere Islam.
Jeg kjenner p f av de symptomene nevnt over nr jeg ser en muslim. Som anti-Islamist respekterer jeg fortsatt personen bak troen, ja uansett hvilken pkledning, tro eller religion hun/han har. Jeg er anti Islam i klar tekst, men ikke antimuslim. Muslimer er frst og fremst ofre, spesielt kvinner og barn.

"Hvorfor muslimer ville vrt lykkeligere uten islam: vold mot kvinner, homofobi, Sharia, humrls kontrollmani, terrorisme og fiendtlig holdning til forskning og utdannelse". Richard Dawkins.   

Jeg er imot ideologien, og ikke selve mennesket som tror og praktiserer. Islam er ikke bare en tro.

Islam uten politikk er ingenting Imam Khomeini

Islam er politikk, og politikk er Islam Imam Khomeini

I en statsmakt er makten fordelt mellom tre maktinstanser. Stortinget er lovgivende, bevilgende og kontrollerende mak. Regjeringen er den utvende makt - regjeringen har ansvar for iverksette Stortingets vedtak. Domstolen er den dmmende makt. Det m vre en maktbalanse mellom de tre matkunstenes i en demokratisk stat. Alle de tre maktene finnes ikke i en islamsk stat. De baserer seg p Sharia.. 

Sharia er ikke skrevet av et menneske, og det er Gud som er den lovgivende makten. Sharia-loven er fastsatt og skal aldri forandres, nettopp fordi det er Guds lov. Alt fra familie-lovgivning, hvordan styre et samfunn, hvilke straffemetoder som skal iverksettes og behandling av krigsfanger, kvinner, barn og arv - alt er nedskrevet og bestemt, og hverken kan eller skal forandres. Guds lov er perfekt fordi Gud er fullkommen - noe mennesket ikke er. 
Guds lover er over alle menneskelige lover, og de som har i oppgave iverksette Sharia-loven har ikke som krav vre utdannet jurist. En trenger heller ikke opptre lojalt ovenfor menneskets rettigheter eller lover skrevet av mennesket selv. For her er det nok at en har lest Koran og Hadithen. 
Religislederen er verste kommandr for bde politiet og det militre. Lovgivende makten er Gud og domstolen er imamer. Islamsk lov og ideologi tar ingen hensyn til menneskets natur og behov, og heller ikke hensyn til kongedmme, nasjonen eller annet enn den verste religise leder.

Som Imam Khomeini sier, Islam uten politikk er ingenting.


Islam er en politisk ideologi likt som fascisme og nazisme. Jeg er anti Islam p samme mte som at jeg er anti fascisme. Men dette betyr alts ikke at jeg er imot eller hater alle mennesker som er muslimer. Men min lojalitet er hos lover som er skrevet av oss mennesker.

Jeg vokste opp med Islam under Sjahen og Khomeini, og leser til daglig det som rrer seg i den muslimske verden. Jeg har ftt nok av det islamske kvinnesynet, av barneekteskap, hvordan arv fordeles og hvordan det forbyr en kvinnes kropp, hr og stemme. Jeg har ftt nok av vre vitne til at en kvinne kan bli behandlet som et umyndig individ. For meg er det forkastelig at en jente p tre r kan sees p som et sex-objekt og skal g med hijab.

Jeg ser p kvinner som mennesker med samme rettigheter, fornuft og flelser som menn. Islam har redusert meg og andre kvinner til bli et kjnnsorgan, som skal gi nytelse til mannen og fde av ny arbeidskraft eller krigere. 
Jeg som kvinne er ikke et redskap som en mann skal eie. Ingen skal f mulighet til misbruke sin posisjon til ta nytte av meg, ei heller bruke og kaste meg til bytte av en nyere utgave ved behov.

Jeg er et individ - er det vanskelig for deg som menneske, politiker, sosialantropolog, profet eller Gud forst?

Hvordan kan du sttte en ideologi som diskriminerer meg i mitt fulle og totale?

Erna Solberg og Jonas Gahr Stre, dere som selger mine rettigheter mot en stemmeseddel, er dette vanskelig forst? 
Hvordan kan dere tie mot direkte overgrep av barn i det islamske navn?

Jeg ser p kvinner som et selvstendig individ. Jeg trenger ikke bli forsrget - hverken av en far, mann eller bror. Jeg kan bestemme over kroppen min, hret mitt, jobben og personlig konomi. Jeg kan danse, synge og snakke hyt - uten vre redd for Gud eller en mann.

Min rett og frihet til vre kvinne er over alle Guds lover.

Jeg er anti Islam fordi jeg er en kvinne med fornuft. Islam er en politisk ideologi som er farligere enn alle andre politiske ideologier vi kjemper imot. Islamsk ideologi er kompromisslst og fastsatt en gang for alle. 

Amputer Islam fra politikken ved f islamske tegn og uniformer ut av det offentlige rom. Vi trenger et nytralt samfunn der mennesker kan vre mennesker. Islamske uniformer grupperer vrt samfunn basert p religioner. Nazistens uniformer og tegn er forbudt, og det burde ogs islamske uniformer bli. Jeg er anti-Islam p grunn av det islamske menneskesynet mot kvinner, barn, homofili, ateister, humanister og andre religioner. Jeg er anti islam p grunn av en umenneskelig ideologi grunnfestet i Koran og Hadithen.

Kalle meg gjerne anti-Islamist fordi er jeg det, men ikke Islamofob, for jeg diskuterer ikke et begrep som er uten betydning.