hits

Lov mot ansiktsdekkende plagg.

Forslag til lov om forbud mot ansiktsdekkende plagg.

Dette er en artikkel om barnehijab som angr ovenstende lovforslag

1.-Hijab og ansiktsdekkende plagg hindrer full deltagelse i lek, undervisning, utforskning av egen identitet, og som skiller jenter fra guttene. Et plagg som ogs skiller dem fra deres norske venninner.

Det er viktig beskytte muslimske barns rettigheter til lek, lring og mental helse. Myndighetene har en sentral rolle i sikre at barns rettigheter blir tolket og ivaretatt likt i Norge. Vi skal ikke forvente at barn skal ha styrke og mot til st frem mot tvang fra sine foreldre eller sin gruppe. Det ansvaret m vi voksne ta. Ansvaret ligger hos staten og likestillingsombudet.

Staten m ta hensyn til beskytte muslimske jenter mot hijab-tvang , og ikke ta hensyn til foreldrenes nske . Det er ingen tvil om at vi skal forsvare religionsfriheten og kvinners rett til velge selv. Barnehijab er imidlertid ikke pbudt i islam, s religionsargumentet faller bort. Inntil de siste rene har det vrt helt uvanlig la barn bruke hijab i muslimske land. Frammarsj av politisk islam har gjort hijab til et politisk symbol som n ogs ptvinges barn.

 2.-Barnekonvensjonen stadfester at staten har et ansvar for beskytte barnet mot utnytting som kan vre til skade for barnets ve og vel (art 36). Barnehijab er en praksis som foreldre tyr til for hindre at jenter blir ?for norske og frigjorte?.  I FNs konvensjon om barns rettigheter sies det ingenting om religise og politiske symboler, men artikkel 14 stadfester barns rett til tanke‑, samvittighets- og religionsfrihet. Foreldre har ansvar for barnets oppdragelse og utvikling, og det presiseres at barnets beste skal komme i frste rekke foran foreldre(art.18). Barnet har rett til si sin mening i alt som vedrrer det, og dets meninger skal tillegges vekt (art.12). Barnekonvensjonen sttter alts ikke det eierforhold menn fra patriarkalske samfunn fler i forhold til kone og barn, og da srlig jenter, og heller ikke at foreldre kan bestemme for barnet uten tanke om barnets beste.

3.-Utdanning skal ta sikte p utvikle barnets personlighet, talenter og evner s langt det er mulig (art.29).  Barnet skal forberedes til et liv i et fritt samfunn i en nd av forstelse, fred, toleranse, likestilling mellom kjnnene og vennskap mellom alle folkeslag. Fra et barneperspektiv kan hijab i barnehagen og skolen vre til hinder for god undervisning, virke stigmatiserende og skape skiller mellom jenter med hijab og dem uten, ?de rene og de urene?. Ved manglende kontakt mellom barn av ulik etnisk og religis bakgrunn, og p tvers av kjnn, hemmes ogs integreringen av jenter i vrt moderne samfunn. Hijab gir ogs utfordringer idet muslimske jenter kan g glipp av obligatorisk undervisning som for eksempel lre svmme. Her er hijaben til hinder for at skolen skal f oppfylt sine forpliktelser overfor disse jentene.

Det er problematisk nr foreldre utver press p sine barn til dekke seg med slr eller hijab i den hensikt kunne kontrollere deres adferd og utvikling. Med denne praksisen fratas muslimske jentebarn deres rett til samme muligheter for lring og inkludering som andre barn.

4.-Helse:Det er grunn til minne om barnekonvensjonens art. 24. 3. som sier at staten skal treffe alle effektive og egnede tiltak for avskaffe tradisjonsbunden praksis som er skadelig for barns helse. Tildekking av nrmest all hud kan fre til vitamin D- mangel med risiko for rakitt (skjelettsykdom) hos barn.

5.-Seksualisering. Hijab og ansiktsdekkende plagg begrunnes i islam med at kvinner skal unng vekke seksuelt begjr hos mannen. Barnehijab er derfor en misforsttt mte for foreldre kontrollere jenter p, for paradoksalt nok blir hijab en form for seksualisering av jenter. Nr staten aksepterer at smjenter skal bli betraktet som seksuelle objekter, er det et signal om at man kvier seg for ta grep som man ville gjort dersom det var etnisk norske barn. Et plagg p mindrerige jenter som hindrer deres livsutfoldelse og som har til hensikt unng vekke seksuelt begjr hos menn, kan ikke aksepteres i norske samfunn.

6.- Diskriminering. Foreldre skal bidra til gjre skolehverdagen best mulig for sine barns  lring og utvikling. Samtidig er det skolens ansvar sikre at alle barn fr samme muligheter. Skolen kan forby barnehijab av hygieniske, helsemessige og utviklingsmessige rsaker. Hvis skolen, likestillingsombudet eller staten aksepterer barnehijab, betyr det at de diskriminerer barna i religionens navn.  Dette dreier seg om barns rett til vre barn sammen med andre barn uten hindres av sitt kjnn eller sine foreldres tro.

Hvem er ansvarlig?| Det er historielst og misforsttt toleranse for annen kultur nr politikere ikke tr si nei til hijab og ansiktsdekkende plagg i undervisningssammenheng. Det er ikke religion vi kjemper mot, men en ukultur som frarver muslimske barns rett til lik mulighet for utvikling som frie individer som andre barn. Vi m alts kjempe for beskyttelse av barna mot kamuflering, indoktrinering og tvang.

 

 

 

 

5 kommentarer

Forsvar for bre Hijab.

Jeg har i flere r kjempet mot hijab og barnehijab, men jeg har n endret mening. Jeg er selvsagt fremdeles sterkt imot ansiktstildekning som niqab og burka. Disse M forbys i det offentlige rom, skoler, universitet og offentlige kontor og arbeidsplasser.

Grunnen til at jeg har endret mening om hijab er at jeg tidligere mente/trodde at muslimer etter hvert ville integrere seg til det norske liv, og et forbud mot hijab ville vre med fremskynde denne prosessen. Etter r ser vi tydelig at dette ikke skjer, og da er det faktisk en fordel kunne identifisere hvem som er muslim. Veldig mange menn kan en og identifisere som muslimer, spesielt p fredager.

Hvorfor er dette da positivt, jo for at vi ser hvor mange de blir, og nordmenns snillisme vil etterhvert endres til frykt nr vi ser selv hvor mange de er p vre skoler og vre byer. Hele bydeler blir overtatt av muslimer og etniske norske og andre kulturer flytter ut. Disse bydeler utvikler seg til et omrde vi etniske ikke fler oss velkommen i, og det kan og vre direkte utrygt, spesielt for lyse kvinner.

Vi kan n se dette i Oslo, men mer utpreget i Sverige og Danmark. For ikke snakke om England og resten av Europa.

Media, aviser og NrK tar aldri dette opp og faktisk fremmer muslimenes sak. De vil heller ikke oppgi om det er muslimer som har knivstukket, voldtatt eller har ranet. Men som alle vet, nr det er etniske nordmenn blir det oppgitt, ellers ikke. Da vet vi at det str muslimer bak.

Det er kun muslimer som breier seg i media, for f srfordeler osv, ikke thai, filippinere, kristne fra hele verden osv.

Dette kan ikke ende godt for muslimer, siden fler og fler ikke-muslimer utvikler skalt islamophobi, som p godt norsk betyr at vi liker ikke muslimer. Det burde muslimene tenke over, som AP m g i seg selv over drlig valg, br muslimene tenke over hvordan de fremstr ovenfor oss, forelpig etnisk norsk flertall.

Jeg skal bare ta med et skrekkens eksempel:

Dagsavisen-skribent Sumaya Jirde Ali gikk amok p Twitter.

Hun raljerer over drlig valg for venstresiden, og skylder p etnisk norske middelaldrende menn for det. Vi er alle rasister. Det hun glemmer er at hun har lurt seg inn i et velstende land som er bygget opp av flest hvite kvinner og menn. kalle oss alle rasister (alle som ikke stemte venstresiden) blir jo til at rasist betyr n innvandrerskeptisk. Det er det flere som er, og muslimskeptisk enda flere. At hun som kom her som krigsflyktning og reiser p ferie til landet hun flyktet fra gjr jo farsen fullstendig.

At nordmenn og ser hva disse innvandrere fr i hendene, MER en vre egne, gjr IKKE at innvandrer-skepsisen avtar.

S kjre muslimer, nr dere nsker Shariah og at Norge skal bli et muslimsk land, tenk over hva vi etniske norske mener om de tanker. At de fleste ikke-muslimer ikke synes deres tro og deres oppfrsel er s fantastisk, og nr smertegrensen er ndd vil utvisninger komme.

Det er helt logisk.

Har du sendt inn dette som hringsuttalelse til regjeringen.no? Fristen er 20.9.

Judas Iscaroit

Judas Iscaroit

Hijab symboliserer den rasistiske, kvinneundertrykkende pedofile ddkulten islam.

Man kan ikke vre selvstendig i en kult som er i basis betyr underkaste seg presteskapet.

Veldig bra skrevet, som alltid. Vi har diskutert barne-

hijab i revis, de aller fleste av oss er imot at sm

jenter m bruke hijab. Men hvorfor blir ingenting gjort

Vre politikere burde skamme seg. I et demokrati med

likestilling, lar de smjenter vokse opp p denne mten.

Det er virkelig p tide forby barnehijab i Norge.

Feige politikere, hvor lenge skal dere hale ut dette ?

Sprsml til "Bltind":

Ok kommentar du hadde, men jeg kom til lure p om de svarer ut fra et muslimsk synspunkt, eller har du en navnebror?

Mulig jeg husker feil.

Skriv en ny kommentar