Lei av å snakke om islam

Christmas party toast
Licensed from: olga_sweet / yayimages.com

Jeg er lei av snakke om islam og tar alle verdens bekymringer innover meg. Jeg vil feire jul.

Jeg har lagt merke til at nordmenn er lei av å snakke om islam. Det er ikke rart. De har gått gjennom lange perioder med kristendom og de var ferdig med det. Det er nok å være kristen og  ha barnedåp, konfirmasjon, minneseremonier, og vielse i kirka. Resten av året vies livet til å jobbe og reise på hytta og turer, eller kort sagt leve livet.

Så kom innvandrere og flyktninger og mange av dem var muslimer. Noen som har islam som tro og andre islam som politikk. De fikk et sted å bo, barna gikk på skolen, de fikk stønader, barnetrygd og alle andre muligheter som velferdsstaten bød på. Så mange av dem så paradiset, de manglet bare de 72 jomfruene.  Så de tenkte hvorfor ikke? Og folket var i god tro og brød seg ikke om religion.

Det var en åpen plass for å plante et nytt tre. Frukten var bitter ingen visste om den. Nordmenn i god tro så på dette eksotiske treet med lukten av karri. Treet ble større og større, tok mer plass og la en mørk sky over plassen. Treet ble vannet med velferdsgodene og statlig støtte. Frukten kom i form av hijab og burka og krav etter krav, fengselsimamer, sykehusimamer, bedehus og moskeer, og muslimske organisasjoner, halal og haram, bønnerom, pause for bønn og ære og ikke ære.  

Venstre islam klappet, og danset rundt treet og tillot alt for de trodde på det flerkulturelle samfunnet. Mange sekulære muslimer advarte, men ingen hørte på dem, de var bare islamofober. Etniske nordmenn og sekulære muslimer som følte seg norske og satte pris på å bo i Norge snudde hodet på hver side for å lese ulike meninger om islam. I 2006 da Mohammed-karikaturene satt fart på veksten av islam i Europa hørte nordmenn om islam men nå de er slitne.

De er lei av islam og alt som har med islam å gjøre. De ønsker å ta livet som det var. Julepynt i vinduene, rød- og sølvfarget pynte på bordet, juletre i bakgården og i stua. Julesanger og julekonserter. Klementiner, julegløgg på bordet, pepperkakehus er store glede for barna. Å bake de små julekakene er glede for bestemødre. La oss slakte grisen, kjøpe pinnekjøttet, henge små hjerter av pepperkaker med røde bånd i vinduet, kjenne på duften av nellik og kanel, nystekte lefser, og kose oss med julebordet.

La våre jenter ta på seg rød leppestift og korte skjørt, slå ut håret og mennene ta på sine flotteste dress og holde våre barn og barnebarns hender og danser rundt juletreet og synge glad jul ,hellige jul.

La oss at vi feire jul med felles julebord og flørte og kysse hverandre. La oss heve ølglasset og skåle for hverandre. Jeg ønsker julen velkommen med akevitt og juleøl med rød leppestift og julemiddag. La oss  feire jul som før og la oss høre på juleevangeliet på julekvelden.

Vi er bare mennesker og vi vil leve som mennesker. La oss feire jul, og vi invitere de som vil feire jul med oss på julebordet , hjem til oss men de må feire jul som oss. De må forstå at mange av oss liker et glass pils, grisekjøtt og julegodterier og det er vårt hjem. Vi feirer som vi vil.

Ja vi tenker på alle ofre i krigen, vi tenker på de som mistet livet under flukten, ja vi tenker på verdens fremtid med ny president i USA. Ja alt er i tankene våre, men en gang i året er det jul, la alle bekymringer bli borte, glede oss over jul og glede oss over barnas glede. Feire jul med små norske flagg på kransekakene. Feire jul som dere har gjort 100 år i Norge. Skål for jul!

137 kommentarer

Ingrid

16.11.2016 kl.08:54

Lily, dette var en veldig hyggelig blogg, tusen takk

og en riktig god jul til deg og dine.

johs

16.11.2016 kl.09:18

Ja, er nok mange som har Islam og kravstore muslimer langt oppi halsen. Jeg kjenner dessverre ingen lengre som er positive til innvandring fra muslimske land. Uansett, fint og fornuftig innlegg, tøff og klok dame du Lily Bandehy! God jul til deg og den flotte sønnen din! :)

Seriøst...

16.11.2016 kl.09:21

Nå er det vel strengt talt sett høyresiden som kontinuerlig går rundt og gnåler om Islam, og hvor farlig alt med muslimer og Islam er, samt et par som har "hoppet av toget".

Det er da absolutt INGEN i dette landet som ikke har tenkt å feire jul som de har gjort i hele sin levetid, men nok en gang prøver du med en behersket hersketeknikk i bloggen din, og få oss til å tro at "muslimene vil kuppe jula vår".

Alt du gjør i denne bloggen, er å gi begge siders ekstremisme bensin på bålet, men hva gjør vel det? jo mer provokativt og jo mer stigmatiserende/polariserende, jo mer tjener du... for det er jo der skoen trykker, ikke sant?

pengene, klikkene og kommentarene.

ening

16.11.2016 kl.09:22

jeg er lei, det er side opp og side ned om hat mot islam og muslimer, lei, lei, lei, hadde ikke islam og muslimer eksistert hadde ikke nettavisen eksistert, jeg synes synd på de som bruker julen til å hate, i julen skal vi være glade, ake i snøen og være snille...

Det er jul. De som bruker julehøytiden på å sitte forknytt av hat på facebook og hate, de er det veldig synd på.

Ingrid

16.11.2016 kl.09:24

Til SERIØST, du burde skamme deg og har nok ikke lest

mange av Lily's blogger. Hun er en veldig viktig

blogger i motsetning til de fleste andre. Stå på Lily,

ikke bry deg om slike som SERIØST, som er en skam for

nordmenn.

Thomas olsen

16.11.2016 kl.09:25

Spot on, som alltid....

M. Tvedt

16.11.2016 kl.09:25

Jeg er drittlei islamdebatten, islam i seg selv, gjenger med niqab og brautende arabere.

Hvis pølser, øl og ribbe, og generelt våre vestlige verdier er så forferdelig har de ikke mye behov for befinne seg i norge, det er ingen menneskerett å bo her og suge trygd.

Hvis dette gjør meg til en rasist, so be it. Ser det ut vi bryr oss.

Multikultur

16.11.2016 kl.09:29

Husker godt alt snakket om hvor økonomisk og kulturelt berikende det multikulturelle samfunn skulle bli. De som ikke skjønte det var rasister.

heisannhoppsann

16.11.2016 kl.09:31

Midt oppi alt dette finnes det muslimer som også er lei all gnålet om Islam. Meg f. eks. Men ja, kjør på du :)

Hilsen muslimsk jente,17 år som er på vgs, men har fritime akk nå. Og som ser fram til lappen next year!

Seriøst...

16.11.2016 kl.09:43

Ingrid:

Jeg har da ingenting å skamme meg over, og er da langt fra noen skam for nordmenn. den ytringsfriheten du og dine gauler etter daglig i media slår deg midt i trynet og gjør deg forbanna når noen sier deg imot ser jeg.

Du har tydeligvis heller ikke fått med deg at det er ikke muslimer som har bedt om at skoler ikke skal gå på julegudstjenester, men rektorer selv ved skoler som er litt "overivrige". og ellers ang. din klage på det multikulturelle..

Julen feires med et tysk tre, en tyrkisk nisse, ris fra middelhavet, samt gris som ble importert fra Tyskland, og kalkun fra USA. noe av de vi ser i de fleste hjem er en jødisk 7-armet lysestake, for å feire et barn som ble født i Jerusalem, av en Palestinsk mor.

Din uvitenhet tillater deg ikke noe kunnskap what so ever, så alt du klarer å gjører, er å si at andre skal skjemme seg isteden for å vite ting du ikke gidder å tillegne deg kunnskap om, siden det fucker opp din tro på hvordan ting er i virkeligheten!

Seriøst...

16.11.2016 kl.09:44

Korrigering... født i Betlehem

Besra A

16.11.2016 kl.09:48

Du Lily din vantro! Vi har rett å kreve plass til vår religion, den står over loven til vantro land. Du bare prøver å ødelegge for oss hele denne tid. Skam på deg å motarbeid dine brødre og søstre! Skam!

Vest

16.11.2016 kl.09:50

Bra innlegg Lily.

Til seriøst og ening.

Lily bedriver en behersket hersketeknikk..????

Man skal for Guds skyld ikke snakke om det som er ubehagelig eller faktabaserte informasjon, det skal dyttes under teppe, som også en del politiske partier er tilhenger av.

Ubehageligheter forsvinner ikke av den grunn ,men tvert imot

så vokser avstanden mellom folket og politikere.

Takk og pris for Nettavisen som gir oss objektiv faktabasert nyheter og ikke nyheter med politisk slagside som 95 % av media i Norge.

Seriøst...

16.11.2016 kl.09:55

Besra A:

Nei, du har ikke rett til å KREVE all plass til en gitt religion i et land som du kaller "vantro". Det er ingenting i koranen som beskriver at muslimer har rett til å kreve en "underkastelse" i alle verdens land som ikke deler deres syn på din religion.

Du og mennesker som deg er en av hovedårsakene til at man ser mye høyrevinklet fremmedhat og rasisme... er det virkelig slik du ønsker å ha det? å bli forhatt ene og alene fordi at du tror at det er din rett å bare komme å "kreve" alt du peker på i et fremmed land som har tatt imot deg mned åpne armer da du trengte det?

du burde seriøst skjemmes!

Anders

16.11.2016 kl.09:56

Du seriøst.. Du må bare rulle inn venstrepropagandaen din, få opp øynene og skjønne at PK ikke lenger blir tatt godt imot.

Alle jeg kjenner som tidligere ikke hadde noe imot muslimsk innvandring er nå snudd 180 grader og er sterkt imot slik innvandring. Dette er det en grunn til og det er sunt for deg hvis du tar det innover deg!

Besra A: Lily er en av de viktigste bloggerne vi har her i landet og hun er spot on hver gang hun skriver. Du trenger ikke like det noe bedre enn du åpenbart liker landet du bor i, men når du skriver slikt så er det du som ødelegger for dine "brødre og søstre" og ikke Lily.. Det høres ut som du er i feil land, flytte kanskje??

Stå på Lily, din stemme er viktig!

Geir Bjerkland

16.11.2016 kl.09:56

Tenk om alle muslimer var som dem Fru Bandehy,da hadde ikke disse problemene eksistert..

Dessverre så er det Imamer og gærninger som de i profeten ummah osv som må stoppes/kastes ut av Norge slik at de ikke lenger kan hjernevaske usikre ungdommer.

Man må være passe naiv,dum og blind om man ikke ser det du skriver angående at Islam krever og får gjennomslag for det utroligste og ingen tør si dem imot..

Så jeg er stolt av deg jeg Lily,du er en tøff muslimsk dame som dessverre det finnes for få av...

M. Tvedt

16.11.2016 kl.09:57

Besra A: Takk for at du viser hva muslimer tenker. Vi trenger mer av det i det åpne rom, fortsett å del dine ideer og verdensbilde.

KyssOgKlem

16.11.2016 kl.10:01

Lilly Lilly du er bitter du, muligens hysteria/midtlivskrise?. Jo mer du hater jo mer blir jeg stolt av min religion. Fortsett😉😉😉!

Jesus

16.11.2016 kl.10:02

Hvem faen har tatt fra dere nordmenn å feire jul?

Dere liker å undertrykke muslimer og snakke dritt om innvandrerne.

SKAM DERE!!!!

Husk at halvparten sv slekta deres er innvandrere selv da ;-)

Glem ikke den tiden det var et hælvette i Norge og deres oldefedre sto i kø for å komme på båten til USA ;-)

Seriøst...

16.11.2016 kl.10:03

Anders:

et innlegg fylt med hersketeknikk og oppgulp fra A-Å. og nei... ikke alle du kjenner har snudd, det er en ren løgn... det vet jeg bare. om ikke dere var så jævla bastant hadde dere faktisk gått an å snakke med, men siden det er uvitenhet og idioti fra ende til annen på deg, gjør du deg selv en solid bjørnetjeneste.

Hva som er sunt for meg er det vel opp til meg å bestemme og opp til deg å drite en lang mars i. er du virkelig så DUM at du tror noen biter på disse hersketeknikkene dine? Seriøst? har du NOEN gang opplevd at noen føler seg såpass truet av din idioti at de snur på den de er? :D

du får imidlertid en god latterkrampe for et idiotforsøk... det skal du ha

Antisosialist

16.11.2016 kl.10:04

Jeg har sagt det lenge, jeg er så DRITT LEI av muslim-nytt i nyhetssendingene at jeg holder på å spy !!!

90% av nyhetene i Norge dreier seg om muslimer, enten det er noen som har sprengt seg selv i filler og tatt med seg 60 - 70 liv, krig mellom muslimer, terrortrusler, ekstreme islamister, imamer, nicab, burka, osv osv osv, hele dagen i nyhetene, hver ENESTE dag, HELE året, HVER ENESTE år, i MANGE tiår.

Hva er årsaken?

Muslimene har infiltrert hele media, og overtatt styringen av dagsorden. TV2 er værst, de er tilsynelatende fjernstyrt fra Bagdad, eller Rakka eller et annet ormebol av muslimer.

I tillegg så har vi RADDIS-journalistene i Norge som elsker alt som har med islam å gjøre, og som HATER alt som har med oss kristne å gjøre. De gjør alt de kan for å sabotere for kristendommen, og favorisere for islam. I en hvilken som helst debatt dette blir omtalt, så avslører journalistene sin elsk til islam og hat til kristne.

Derfor har vi kristne ikke lenger noen fremtid i Norge, media er overtatt av islam, og det er bare et tidsspørsmål før vi blir forfulgt og slaktet for åpen gate, slik de gjør med kristne i midtøsten.

Media kommer til å fryde seg.

Helt til de selv blir satt i fokus... men da er det for sent...

Anders

16.11.2016 kl.10:05

Jesus: Mine besteforeldre kjempet begge to mot tyskerne. Morfar var offiser i marinen og Farfar var en del av "gutta på skauen". Dette var staute tøffe karer som ville kjempe for sin frihet og ikke stikke av med halen igjennom beina, slik vi ser mange stridsdyktige unge muslimske menn gjør i dag.. Tenk hvis alle skal flykte hver gang? Til slutt er det ikke flere steder igjen å gjemme seg. Godt det finnes tøffinger som vet hva mot er og er beredt til å kjempe for alle dere som ikke tør!

Tobbetass

16.11.2016 kl.10:05

Til seriøst: Vi er ikke hyklere når det kommer til ytringsfrihet. Du spekulerer i andres motiver, heller enn å diskutere sak. Det er lavmål, og det sier vi i fra om. Det betyr ikke at vi ikke er interessert i å bli motsagt, men persondebatt er ikke en god inngang til saklig debatt. At vi forteller deg dette er verken forsøk på knebling eller sensur. Vennligst forsøk å være litt mer analytisk presis. Det hadde vært bra for alle parter. :)

Inger

16.11.2016 kl.10:09

Kjære Lily, nok en gang treffer du, beskriver hva mange av oss tenker og føler. Uten å kjenne deg er jeg blitt så glad i deg. Min jul som barn var preget av det kristne Norge men uten at det preget familien så mye. Senere har jeg som ikke-troende fortsatt å feire julen på omtrent samme måte, men hos meg står ikke den kristne siden i fokus selv om jeg fortsatt kan føle stemningen med gamle julesanger (salmer) Ønsker deg og dine en riktig god jul.

Til Besra over her: jeg synes synd på deg, du kan ikke ha det bra med deg selv. Skjønner du ikke at Lily er like mye min "søster" som din? Hvem har gitt deg retten til å kalle andre vantro? Og nei, du har ikke rett til å kreve plass til din tro, men du har rett til å tro hva du vil, det er forskjellen. Om du mener kun din tro er rett og at du lever i et vantro land kan jeg bare anbefale deg å flytte herfra, finne deg et land hvor flertallet tenker som deg. Jeg er glad i og stolt av landet mitt og du er så heldig at du får være med å dele det vi har bygget opp. Så jeg ønsker deg en god og fredelig jul med tid til ettertanke.

16.11.2016 kl.10:10

Seriøst.. Se på innlegget til Lily også leser du dine igjen også spør du deg hvem som bedriver hersketeknikker her. Det er nemlig kun deg! Vet du i det hele tatt hva hersketeknikk er? Du sitter å kaster stein i glasshus i dette kommentarfeltet. Og ikke bare litt heller det singler i glass rundt hele deg.. Bare se på hvordan du påstår å vite at ikke det stemmer at alle jeg kjenner har snudd. HA HA SÅ UTROLIG DUMT å lire av seg! Og det ser alle som leser det så hva du mener om det er klekkende likegyldig.

Anders

16.11.2016 kl.10:13

Seriøst.. Ta også en titt på innlegget til "Tobbetass" Det er nemlig spot on det også..

Dag

16.11.2016 kl.10:13

Lily. Takk for et innlegg som roser vår gamle norske kultur og problematiserer, med rette, islam.

Kan du ikke bli politiker? Still til valg? Vi trenger stemmer som din, med din muslimske bakgrunn, i den voksende kamp mot islams innflytelse i Norge.

Du ser selv, kommentarer fra Besra A og Seriøst viser med all tydelighet de samfunnsnedbyggende krefter som er der ute. Besra A sitt budskap er vel nærmest en krigserklæring? Den gode Besra A står sikkert ikke bakerst i køen når norske velferdsgoder skal utdeles. lily, fortsett å blogge,fortsett å undervise oss om islams farer,fortsett å kjempe mot islam og for opprettholdelsen av historisk norske verdier og kultur.Takk.

Seriøst...

16.11.2016 kl.10:18

@Tobbetass:

Nr.1: i mitt første innlegg var jeg da meget så analytisk og presis

Nr.2: i resterende innlegg har jeg besvart persondebatt på nøyaktig samme måte som de svarene jeg selv har fått... tåler man å gi det tåler man å få det

Nr.3: Du skriver at man må være "analytisk presis" men glemmer å fortelle om hva.

Det er ingenting upresist i at det er skolene selv og ikke muslimene som har bestemt at julegudstjenesten IKKE skal avholdes, for de skoler dette gjelder. det er ingen muslim som har stått frem i noe som helst media og krevd at julen ikke skal feires. Lilly B. får betlat for bloggen sin og antall visninger, og et godt virkemiddel der er provokasjon. jeg er også mer presis enn Bandehy siden jeg understreker og poengterer at det faktisk ikke finnes EN muslim som har krevd noe som helst ang. julen, og om den finnes, så har man noe som kalles ikke-representativt antall, og det Bandehy da gjør, er å praktisere "skyldig pr assosiasjon".

så HVA er det du mener at du ikke har fått presisert bra nok? og husk selv at her går du på person og hva den enkelte gjør, fremfor å snakke om sak, og det du mener er feil... kanskje lurt å IKKE gjøre det man selv moraliserer andre for?

Vest

16.11.2016 kl.10:21

Til Besra A.

Muslimen viser sitt sanne ansikt!!!

..som mener at religionen din står over Norges lover.

Det bekrefter bare at mange muslimer ikke ønsker å bli integrert.

Det er ikke rart det er bare kaos og elendighet i de fleste

muslimske land....

Judad

16.11.2016 kl.10:23

Merkelig at det stort sett kun er myndighetene som vil fylle landet med invandrere og asylsøkere. Før var jeg og mange andre positive. Dette har snudd. Mye pga oppførselen til en del av de som kommer hit. Men også fordi våre egne gamle, arbeidsløse, syke og trygdede, folk med rusproblemer osv ikke blir tatt skikkelig vare på. Det må Være lov å si dette i sitt eget land uten å Være rasist.

.

16.11.2016 kl.10:24

Takk for flott innlegg Lily.

@Besra A: Hvis dette er ditt syn på Norge så kan du vel se og pelle deg vekk fra dette vantro landet? Så kan de muslimene som faktisk vil integreres og jobbe få bli igjen, og dere andre som ødelegger for alle (inklusive andre, mer frisinnede muslimer) lage deres eget land der dere kan få lov til å oppføre dere som man gjorde for 1000 år siden? Lily gjør ikke skam på noen, men du gjør skam på deg, din familie og din tro når du kommer med slike latterlige kommentarer og et forvridd syn på din egen religion.

Frode

16.11.2016 kl.10:27

Godt skrevet. Dessverre for de fleste muslimer så taktikken innad ekstremt grove trusler og ut-frysning. Dette er i så ekstremt omfang at de fleste ikke tør å forandre seg når de kommer til Norge dette gjelder spesielt for Jenter/damer. Mange Muslimske gutter oppfører seg som de er offentlig utnevnt til moralpoliti for å passe på at jenter ikke tilpasser seg Norsk væremåte. Norge er i ferd med å bli ødelagt og de aller fleste begynner å se dette nå. Det handler ikke om det misbrukte ordet rasisme men fakta. Nordmenn er ikke i nærheten så rasistiske som muslimer. Rasist og Muslim er fakta. Vi må også forholde oss til 2016 vi lever ikke i middelalderen nå. En muslim trenger bare å kle seg som de kom fra 1500 tallet så er det Nav resten av livet hvem kan ansette noen som ikke vil snakke Norsk og som ikke vil tilpasse seg. ? Men Nav penger kan de motta og gå i Moskeen etterpå å kalle oss vantro... Problemet er også at altfor få muslimer tør å ta opp dette problemet. Derfor misbrukes også ordet " Muslimer " i flertall, det gjelder så-klart ikke alle. Men feighet har sin pris. Skal vi alle ha det bra i Norge så må de Muslimer som ødelegger med sin kyniske adferd avsløres. Jeg er ikke rasist men er grundig lei av løgn på løgn fra feige muslimer.

K

16.11.2016 kl.10:32

Nei muslimer har ikke rett til å lreve noe som helst i norge!! Mange muslimer kommer hit å bare krever trygd å alle mulige ytelser å like forbanna klager de. Hadde det vært opp til meg så hadde dere blitt kastet på hode å ræva ut av landet for det er ingen menneskerett å bo i Norge. Lær dere å lev etter norske leve måter å sitt ned å hold kjæft! Er så lei det kreve kreve : hjelp det er så synd i oss vi kommer fra krig å alt mulig piss hadde dere vært fornuftig så hadde dere blitt dær nede å kjempet for deres eget land!! Stå på lily bandehy hadde flere vært som deg ut av de muslimene så kanskje d hadde vært roligere hær i landet

ingrid

16.11.2016 kl.10:33

SERIØS: Du skriver at du skriver mer presis enn Lily,

det var DAGENS BESTE. Du er litt aggressiv i din tone.

Muslimer vil jo ikke engang servere norsk julemat til

eldre når de får betalt for det, så det du skriver er

feil. Lily er en av Norges viktigste bloggere, hatten

av for modige folk. Synd det ikke er mange av hennes

kaliber. Hun forstår begge sidene, og hvilken har hun

valgt? Det viser at hun ser hva som er riktig og deler

med oss alle.

Og denne BASIR: Hvorfor er du egentlig i Norge og kaller

oss for vantroe? Du burde skamme deg, pengene du får,

de tar du, men å kalle oss for slike ting, det er helt

uhøflig mot oss og NORGE som ikke var ditt land før.

Hvem er du som kommer hit og bare krever? Lily er

vår søster også, en veldig snill og god søster, vi

støtter henne de aller fleste av oss. Les heller

objektivt hva hun skriver, så kanskje er det håp for

deg også. Takk igjen, LILY.

Tobbetass

16.11.2016 kl.10:35

Ikke for å sitere Trump, men: Wrong!:P Innlegget mitt er også på metanivå: en debatt om debatten, men jeg har likevel foreløpig ikke diskutert person.

K

16.11.2016 kl.10:36

Ikke Rett til Kreve mente jeg

Utlending

16.11.2016 kl.10:47

Til "Jesus" Du skriver at våre oldefedre sto i kø for å komme seg på båten til USA. Ja det var mange som reiste til Amerika for å få et bedre liv. Forskjellen da og nå er at NAV og "Gratis penger" ikke eksisterte på oldefedre sin tid. Hadde du ikke penger endte du på fattighus.

I dagens Amerika: 71 % muslimer sier at de kan lykkes i USA hvis de jobber for det. Her i Norge lykkes muslimer hvis de oppnår "Gratis Penger fra NAV" Case closed!

Lise Roget

16.11.2016 kl.10:47

Jet ser from til dine blogger, Lily Bandehy. De er så fine og så kloke og logiske. Jeg ønsker deg og din familie en riktig god jul!

islamsuger

16.11.2016 kl.10:49

Hvis islam er så forbanna bra religion? Hvorfor finnes det ingen land som har islam som religion og at muslimene bor i det landet? Hvorfor flytter muslimene på seg til vantroendes land om de har det så jævlig bra med religionen sin? Hvorfor kommer muslimene til norge? Her er jo isende kulde og dårlig vær stort sett hele året. Hva gjør muslimer i Norge om dere hater Norge og hater alt som har med Norge å gjøre? Hva er logikken deres muslimer? Hvorfor kom dere til Norge? Hvorfor lager muslimer bråk i sverige om dere har en så fantastisk religion islam? hvorfor må muslimer drepe i islams navn om islam er så hellig og fantastisk? Hvorfor ser ikke muslimene hva som er galt med islam om islam er så jævlig perfekt? Hvorfor har ikke muslimer fred med seg selv og sitt indre om islam er så jævlig fredfult? Hvorfor er islam i konflikt med alle andre religioner om islam er så jævlig perfekt? Hvorfor må islam ta over andre land som islam ikke har noe gjøre med om islam er så jævlig perfekt? Hvorfor kan andre religioner leve i fred men ikke islam men allikevel er islam jævlig perfekt? Hvorfor må muslimer lage mest mulig faenskap ut av ingenting om islam er så jævlig perfekt? Ser ikke muslimenee galskapen i islam? Hvilken andre religioner enn perfekte islam tvinger damer til å gå i sorte klær og hijab i år 2016? Hvorfor er islam så fiendtlig innstillt mot alle andre enn sine egne muslimer om islam er så perfekt? Jeg bare spør.

Seriøst...

16.11.2016 kl.10:50

Ingrid:

Nok en løgn... kjenner flere muslimer som jobber i eldreomsorgen som i år inn og år ut har servert julemat til de eldre. at du gidder å sitte å juge for å bedre tekke din egen uvitenhet beviser bare mitt poeng.

og ser du NOE sted at Bandehy presiserer at det er skolene, og ikke muslimene, som har valgt SELV å ikke ha julegudstjeneste? nei, du gjør ikke det, enda bloggen hennes publiseres i en avis som har skrevet nettopp dette. Kunnskap er rasismens bitreste fiende!

Seriøst...

16.11.2016 kl.10:54

@Islamsuger:

Det finnes MANGE land som har Islam som sin hovedreligion, og Islam kommer ikke til noen land og klager... Islam er religionen, muslimer er de utøvende. å dømme samtlige muslimer for det IS gjør blir som å dømme samtlige kristne for det KKK og LRA gjør.

her kom du med fryktelig mye innbarka uvitenhet og mildt sagt idiotiske utsagn... jeg vet jeg ikke bør gå på person, men når du rasker sammen så mye DUMT og idiotisk i et og samme innlegg, så må man bare kalle en spade for en spade.

"sorry"

ingrid

16.11.2016 kl.11:01

SERIØS, hvorfor er du så sinna? Kan man ikke for en

gangs skyld diskutere på en litt dannet måte?

Dette gjelder jul, lys, kjærlighet, norsk tradisjon,

vi skal være glade i jula. Ingen skal ta den fra oss,

vi vil fortsette med marsipangriser også.

De som kommer til Norge må tilpasse seg, men de fleste

muslimer vil at VI tilpasser oss DEM. Og det er ikke

riktig. Muslimer integrer seg ikke, og det er ikke

vår feil, men deres egen. Hadde de tilpasset seg slik

som f.eks. vietnamesere som jobber alle sammen, 99 %,

lever sitt liv som buddhister, men krever ingenting,

DA hadde de blitt akseptert med glede. Men de er ikke

slik, de kaller oss vantroe i vårt eget land.

Muslimer ville nok leve bedre i muslimske land, de

allerfleste i hvert fall.

Mari.

16.11.2016 kl.11:02

Kjenner en muslim som av og til spiser leverpostei, selv er jeg ikke altfor glad i leverpostei og synes f.eks fleskepølse med salt på er mer digg.

Nyt verdens goder dere, men med måte, alt med måte :)

Ikke for mye alkohol i jula, tenk på ungene sies det, men ikke tenk for mye på ungene i så måte heller, de tåler mye, som sagt alt med måte.

Selv hadde jeg som unge for 40 år siden foreldre og foreldres venner som fant på mye rart når de hadde fest, det var bare kult synes jeg den gang, de var jo glade og hadde det gøy, i motsetning til på hverdagen da far kunne finne på å slå.. det var derimot ikke gøy.

Foreldres venner puttet en gang en isbit i nakken til en av de andre foreldrene og er noe jeg f.eks kan tenke tilbake på og smile mhht noen edle dråper for mye, han spratt opp fra stolen der han dels sov og sa brrr eller noe slikt og da lo vi alle, både barn og voksne, godt :)

Til Besra A:

Spis ribbe denne julen for å få fred i deg, fred med guden som i dine øyne har skapt grisen, guder gjør jo ingen feil og skaper skitne dyr, guder er ufeilbarlige!

Tenk isteden slik og ikke ta religiøse bøker for bokstavelig, det er mennesker som skrev de.

Ribbe med sprøstekt svor slik Hellstrøm lager den, saftig og god, ingenting slår det i matveien, kos deg med guds dyr nå. Selv jeg som ikke-religiøs synes julen er en koselig tradisjon og det hadde vært kult om mulimer kunne feire slik også :)

Hvorfor iallverden ha tvangstanker om å måtte ditten og datten når en kan være fri, blås nå i religioner og krangling en gang i året og vær fri :)

Å spise ribbe på julaften er bare å vise kjærlighet og felleskap til både gud og medmennesker.

Besra A

16.11.2016 kl.11:02

Dere vantroe er hard i kritikk mot meg. Da må dere tåle deres egen ytringsfrihet. Jeg har lov å si ting jeg sier. Jeg dro ikke hit fordi jeg trengte det, jeg bare trodde det er bedre her, men det er verre. Svin og alkohol overalt, skam dere! Jeg hater Jul, bare masse svineri! Eid er bedre. Bare vent til jeg har tatt over dere, da skal Norge bli muslimsk land og alt bedre. Bare vent. Jeg mener ikke støte noen, jeg har lov å mene jeg også og dere må tåle, veldig enkelt. Jeg er god og vil at dere skal bli gode også.

Jonas

16.11.2016 kl.11:04

Er så enig i denne kommentaren, så derfor gjengir jeg det slik en annen skrev her:

Nå er det vel strengt talt sett høyresiden som kontinuerlig går rundt og gnåler om Islam, og hvor farlig alt med muslimer og Islam er, samt et par som har "hoppet av toget".

Det er da absolutt INGEN i dette landet som ikke har tenkt å feire jul som de har gjort i hele sin levetid, men nok en gang prøver du med en behersket hersketeknikk i bloggen din, og få oss til å tro at "muslimene vil kuppe jula vår".

Alt du gjør i denne bloggen, er å gi begge siders ekstremisme bensin på bålet, men hva gjør vel det? jo mer provokativt og jo mer stigmatiserende/polariserende, jo mer tjener du... for det er jo der skoen trykker, ikke sant?

pengene, klikkene og kommentarene.

Seriøst...

16.11.2016 kl.11:05

Ingrid:

Er ikke sinne jeg, jeg bare presiserer at du lyver, og sier at du fortseter med det igjen her også. hvor er dine bevis på dette med "de fleste muslimer". alt du gjør er å sitte her å lyve pga uvitenhet som du ikke gidder forbedre.

Det er ditt hat som gjør til at ENKELTE ikke gidder å tilpasse seg. så alt i alt er det pr definisjon din feil. jeg kjenner en drøss med muslimer og har aldri blitt kalt vantro av noen andre enn bleikfeite nordmenn med makabre holdninger og som hver dag skviser fremmedhat ut av kjeften sin... slike som deg :D

Du er jo den aggressive og hatefulle av oss 2, og du har det ikke særlig godt med å bli motsagt heller tydeligvis. alt du har er oppgulp og ingenting å backe det opp med... synes egentlig litt synd på deg jeg som er så vanvittig hatefull og bitter

Reznov

16.11.2016 kl.11:06

For en råtten blogg Lily Bandri. Her forsøker du å sette innspurt på hatet før jul intreffer! Når i historien har noen muslimer her i Norge klaget på jul? Få deg et liv rett og slett! 70 år gammel dame som graven ligger å venter på rett rundt hjørne og du bruker tiden din på å spre ditt hat! Husk en ting, du er ikke bedre enn 2,generasjon muslimer som har topp jobber og utdanning! Ingen muslimer bryr seg om Nordmenn som spiser gris og drikker øl! Denne bloggen din er rett og slett tragisk og uten noe form for realisme. Her gjelder det å appellere til de leserene som er like hjernedøde som Trump velgerne!

Gaunil

16.11.2016 kl.11:07

Ja, vi er lei. Drittlei! Det har alltid vært folk med annen tro og tradisjoner i Norge. Ingen av disse har laget noe støy omkring sin tro og tradisjoner. Ingen har hevdet noen særkrav eller tipassninger fra samfunnet. De har ganske enkelt holdt sin tro og tradisjon privat.

Med muslimers inntog så har dette endret seg. Man leser snart ikke en avise uten at muslimer er på førstesiden med sine problemer og særkrav. T.o.m. så forsøker de å endre vår politiuniform.

Om folk med muslims tro ønsker å bli respektert så bør de slutte med å trekke religionen inn i alle offentlige sammenhenger. Hold religionen privat.

Bjørn Tore Pettersen

16.11.2016 kl.11:14

Venstresiden dvs politikere, journalister, kultureliten og andre besserwissere ødelegger landet, fordi de er politisk "korrekte" så det fint heter, egentlig så er de landssvikere..!!

abcdefg

16.11.2016 kl.11:17

Utrolig mange sterke meninger... dessverre, de fleste av dem grunnløse og skapt av uvitenhet og ignoranse.

Bak det hele... står det en dame som skammer seg så utrolig mye av sin egen identitet og sitt eget land.

Hun er tross alt fra Iran, forandret navnet sitt og nå snakker hun bare dritt om Islam...

Hadde hun vært så genuint interessert i å virkelig gjøre noe med denne bloggen sin, hadde hun skrevet den på en Iransk platform. (men da hadde hun nok ikke tjent penger på den).

Maria L

16.11.2016 kl.11:17

Besra: Du er en hater. Om det finnes en Gud er han god. Han dømmer ikke, Pålegger ikke folk alt det tullet som er menneskeskrevet i en fjollete bok. Alt med Islam og muslimer gjør meg bare trist. Vi har bygget et land som er fantastisk. Slik skal det fortsette. Du er fri til å dra hjem igjen. Reis før jul!!! God tur!!!

Anders

16.11.2016 kl.11:17

Seriøst.. Du er den mest aggressive personen inne på denne bloggen by far. Til og med sinnet til denne Besra fyren blir jo en kylling sammenliknet med deg..

Seriøst...

16.11.2016 kl.11:17

@Bjørn Tore:

Så fordi at vi bruker ytringsfriheten, forherliger demokratiet og sier deg imot så er vi landssvikere? vel... du er en idiot! ferdig snakka!

Sina Staes Janevska

16.11.2016 kl.11:18

ja jeg er temmelig lei av alt av islam og muslimer... lei av at dem får mer rettighet enn normalt, lei av alle demmes krav og syting, lei lei og atter lei ... så ja, et par dagers fri i julen gjør godt for kropp og sjel <3

Seriøst...

16.11.2016 kl.11:19

Anders:

naaaaw... så søtt. ble du lei deg i å bli motsagt og presisert på at du.. vel... lyver? :D finnes ikke aggressiv... jeg ler derimot godt av den usannsynlig manglende kunnskapen som er utbredt blant høyresiden her inne som får sjimpanser med Cerebral Parese og hjerneskade til å virkelig intellektuelle.

takk og farvel til deg liksom :D

Antisosialist

16.11.2016 kl.11:20

Det værste er at Besra A har rett. Det er vi selv som har stemt på partier som har tilpasset norges lover slik at han og resten av islam i Norge er priviligert, og prioritert foran kristendommen. Vi har bl.a. fjernet kristendom som fag i barneskolen og tilpasset vårt lovverk pga muslimene, og ellers tilrettelagt for at alle som er kristne blir sablet ned som rasister hvis vi prøver å være uenig.

Takket være dere velgere, har islam nå fritt spillerom til å gjøre akkurat det de vil i Norge, og INGEN kan gjøre noe med det. Venstresidens lakeier er infiltrert i alle samfunnslag, så uansett hva noen sier eller prøver å gjøre for å stoppe islam, blir sablet brutalt ned av enten media, eller at lovverket slår oss i bakken.

Den eneste muligheten vi har hatt for å stoppe dette har vært å bruke vår stemme riktig ved valg, men dere har valgt det motsatte. Delvis for at dere har blitt fortalt av media at de er slik dere skal stemme, for ellers er dere rasister.

For det jeg vet kan Besra A være statsminister om noen år, og det er INGENTING vi kan gjøre med det. Dere kommer fortsatt til å stemme på Arbeiderpartiet, SV, MDG, Venstre og KrF, og skjønner fortsatt ikke hvorfor islam får mer og mer makt i Norge. Dere velgere er rett og slett politisk hjerne-blåst.

Stakkars dere som er unge i dag, dere har en brutal og nådeløs fremtid i møte.

Anders

16.11.2016 kl.11:23

Seriøst.. Overhodet ikke, jeg føler ikke jeg har blitt motsagt når du sitter og påstår at du vet hva folk jeg kjenner har gjort og ikke gjort når du ikke har dekning for å vite noe som helst om hverken meg eller noen av folkene jeg kjenner. Alle ser at det blir for dumt. Det er en lavpannet måte å diskutere på.. Dermed som jeg sa: Det spiller ingen rolle hva du mener om det for alle som leser det ser det:-)

ingrid

16.11.2016 kl.11:25

BRA SINA, da ønsker vi alle her en rolig og god jul

for kropp og sjel! En riktig norsk koselig jul slik

vi allerede hadde det som små INGEN skal få ødelegge

dette, og til slutt, men det er bare en drøm:

FRED PÅ JORDEN !

Gledelig jul til oss alle !

16.11.2016 kl.11:33

Hvorfor sammenligner du den kristne tro med denne stygge religionen du er flyktet fra? Du har kommet til dette landet og burde omtalt vår kristne arv med respekt. Det å fjerne det kristne budskap fra alle arenaer er det samme som å slippe islam til i alle arenaer. Så hva velger dere egentlig, dere som støtter og hater alt som har med Kongen Jesus å gjøre? Det mange ikke forstår er, når man kaster budskapet om Jesus på dyngen, da legger man åpent alt som har med islam å gjøre. Ja, får snakke for meg selv. Er drittlei alt som heter ISLAM!!!

INGRID

16.11.2016 kl.11:34

REZNOV, les denne muslimen BASIR sitt svar du, så ser

du selv med egne øyne. Han skriver faktisk at når

HAN overtar Norge, for noe latterlig tull.

BASIR, alle ler av det du skriver, nesten alle.

skal DU liksom overta landet vårt ? Hvem tror du du

egentlig er? Jeg sier som andre her: Reis tilbake,

helst før jul og god tur (enveis) slike som deg bare

ødelegger landet vårt. Overta Norge? Har det klikka for

deg,eller? Dagens dummeste svar kom du med hahaha

16.11.2016 kl.11:43

Takk Ingrid:) Dette er mye av årsaken til at mange spyr av islam og frekke muslimer som tar seg til rette i dette landet. Dette landet tilhører ikke muslimer!

M. Tvedt

16.11.2016 kl.11:48

Basra A:

Hvorfor befinner du deg i et land med en kultur du hater? Vil si det er lite hensiktsmessig. Du sier selv det er verre her, en landet du kommer i fra.

Ytringsfrihet... Vet du hvordan det fungerer? Når du kommer med en ytring, (noen ganske fiendtlige og forkastelige i dette tilfelle) så er hard kritikk en del av ytringsfriheten. Det er ikke slik som i totalitære muslimske land, at når noe strider med islamske ideer, så er det kjetteri.

For det er det islam er, vrangforestillinger, overtro, fobier og frykt for individet og fremmedhat faktisk. Nå snakker jeg ikke om hobbymuslimer, men sånne som deg.

Det som står i koranen får orangutanger til å virke som filosofer.

Dett er min ytring, min mening. Er du uenig, så er det lov. Men ikke tro du er noe bedre og rettmessig.

Trond

16.11.2016 kl.11:56

Seriøst!!!!no må du slutte med å kalle alle løgner, blir slike som deg ALDRI lei denne hersketeknikken, pokker tror du at du er? kutt dette venstreekstreme oppgulpet ditt.

Stig

16.11.2016 kl.11:59

Da må DU og DINE likesinnede slutte å skrive om Islam, dag inn og dag ut. Hold de såkalte nyanserte meningene for dere selv.

Skaff dere noe annet å gjøre...

16.11.2016 kl.12:07

Hører ingen klager fra kinesere/fillipinere/svensker/polakker oa. Det er bare en gruppe som klarer å lage så mye h...for å få viljen sin og samtidig sitter å klager på alt dette landet gir i form av trygghet/penger/tak over hodet og mye mer. Er helt oppgitt over at landet oversvømmes av islam og den dritten som følger med denne ideologien. Hvorfor lar nordmenn seg underkue av denne galskapen? Er det en utgave av " Stockholm " syndromet? På tide at lyset går på, ellers er jeg redd det er for sent å reversere noe som helst.

16.11.2016 kl.12:11

Stig! Det er media som skriver om hva som skjer i islamsk navn, det får man trøkt i fleisen hver bidige dag. Det er på sin plass å plassere denne ideologien der den hører hjemme, og det er absolutt ikke her!

Bent

16.11.2016 kl.12:30

Besra A. Du er sannsynligvis et troll som later som at du er muslim. I bibelen så kalles det å vitne falskt. Det kalles det helt sikkert i koranen også.

Runa

16.11.2016 kl.12:43

En kan sikkert si mye om muslimer, men en ting jeg verdsetter i deres kultur er at de er flinke til å ta vare på hverandre. Nordmenn er dårligere på dette. Ofte er nordmenn opptatt av status og karriere. Hvordan en oppnår karriere er det ikke så nøye med. Ufine metoder og hersketeknikker florerer. Noen må betale for dette. Yrkeslivet i Norge er kaldt og kynisk. Vi har ledere som ofte har kommet seg frem gjennom familie og bekjente og ikke nødvendigvis som følge av dyktighet eller personlige egenskaper. Disse lederne vet som oftest hvordan de skal bruke sin nye posisjon. Det er å angripe og straffe andre ansatte som oponerer eller kritiserer negative forhold på arbeidsplassen. Nordmenn er spesialister på hvordan de skal ødelegge for hverandre. Målet for lederskapet er at de selv har det fint og tjener godt. De ansatte får enten straff eller noen godbiter, alt avhengig av hvor lojale de er ovenfor ledelsen. Det er derfor en utstrakt smiskekultur rundt om i det ganske land. Denne egoismen bidrar til at mange nordmenn ikke kan fordra hverandre og det såkalte samholdet er på frysepunktet. Jeg tror nordmenn er seg selv nærmest og er det noe muslimer følger er det regler for hvordan en behandler hverandre. Vi er ofte ikke bedre enn andre om du forstår

Helge Dahl

16.11.2016 kl.12:45

Kily skriver alltid bra Talent.

Vil bare si att når noen i tråden sammenligner Normens utvandring til Amerika for over 100 år siden med den muslimske i Europa så er det noe forskjeller. Nordmennene satte opp gårder, jobbet og slet og bidro til det gode Amerika som varte til rundt 60 tallet. Nordmenn,Svensker, Tyskere og andre drev ikke med kriminalitet. De svindlet ikke ,løy ikke eller bodde på andres penger slik muslimene i Europa liker. De drepte ikke folk som bodde der fra før fordi de ikke trodde på samme Gud som dem, slik vi ser medlemmer av en hjernedød religion gjør her i Europa.

Seriøst...

16.11.2016 kl.13:13

@Trond:

Jeg kaller ikke folk løgnere... jeg sier at de lyver og har vist gang på gang fakta om løgnene deres. såeh... om det var mer du lurte på så vær så vennlig å spørre... jeg lover å kalle deg en idiot da også som nå.

Seriøst...

16.11.2016 kl.13:20

@Helge Dahl:

De 2 nasjonene som har vært med i flest væpnede konflikter etter 2. verdenskrig er USA på 1. plass og Norge på 2. plass faktisk, og du sier at de ikke reiser rundt og dreper folk der de bor?

høyrevinklet idioti når visst aldri et definert bunnivå samme hvor mye dere prøver

Tullekopp

16.11.2016 kl.13:30

Seriøst: Julenissen er IKKE tyrkisk. St.Nikolas var en GRESK-ROMERSK biskop; kristen; som levde i Smyrna i Lilleasia på 300-tallet, nærmere 1000 år før de islamske tyrkerne fra Sentral-Asia trengte inn i området. Etnisk sett var St.Nikolas gresk. Nasonalstaten Tyrkia eksisterte ikke før i 1921, altså 1800 år etter Nikolas sin levetid. Og frem til da utgjorde de kristne grekerne en stor del av befolkningen i det området helt frem til 1921. Det blir alt for drøyt å gi noen en nasjonalitet med tilbakevirkende kraft for en identitet som IKKE eksisterte. Så om Norge er en del av noe som heter Kaukasia om 2000 år så har aldri nordmenn eksistert og jeg er en kaukasianer. Tygg luitt på den!

Av og til er det det greit med litt historiekunnskaper før man slenger ut historieløse påstander ut på nettet. Folk kan faktisk tro på slikt.

16.11.2016 kl.13:33

Seriøst: du imponerer heller ikke med å bruke vulgære banneord og fraser på engelsk. Skjønner at du er sint, men jeg klarer å argumentere for meg uten å ty til obskøniteter og engelske fraser for å tøffe meg.

Rita Bjelland Larsen

16.11.2016 kl.13:33

Jeg tror Basra Å er en person som driver gjøn med dere.

Seriøst...

16.11.2016 kl.13:42

Nr.1: jeg er ikke ute etter å imponere deg, jeg er ute etter å få frem fakta

Nr.2: jeg finnes ikke sint.. jeg ler høyt og lenge av den tydelige idiotien og vranglæren du legger for dagen

Nr.3: du argumenterer ikke godt for deg selv når annenhvert ord du sier er løgn.

Om du tror en uvitende fjott som deg får meg irritert så har du vesentlig høyere tanker om deg selv enn jeg har ;) men jeg skal være ærlig... det skal ikke mye til å ha høyere tanker om uvitende rasister enn jeg har ;)

Lizzie Efemie

16.11.2016 kl.13:43

Seriøst tror du på Allah da e du ikke bedre en ungan som tror på den amerikanske julenissen alt er bare mytologi som lite basert på fakta.

Jula er opprinnelig en hedning fest eldre enn mytologien om Jesus. På samme måte som vi feirer midtsommer det er en ære til sola, uten den hadde ikke vi eller mytologi eksistert.. 🎄

ingrid

16.11.2016 kl.13:48

SERIØST: Jeg tror at du er muslim selv, har jeg rett?

Rita Bjelland Larsen, hadde det vært så vel men de

vil overta Norge, Oslo skal da hete Melina.

Men det klarer de aldri.

16.11.2016 kl.14:07

Seriøst: vranglære er det vel du kommer med som kaller en gresk-romersk biskop for tyrkisk. En gresk-romersk biskop som levde på den tiden da tyrkernes fordredre levde på steppene langt inne i Sentral-Asia.

Kai Inge Buseth

16.11.2016 kl.14:08

Så lenge jeg lever vil jeg motarbeide Lily's "brødre og søstre", som føler seg hevet over vår lov,

men lar oss arbeide dagen lang for å betale for deres eksistens og livsopphold

slik at de kan bruke all sin tid på å overkjøre vårt samfunn og vestlige verdier!

Takk til Lily som våger å stå imot presset fra sine "brødre og søstre".

JA, jeg er en muslim og jeg biter ikke :)

16.11.2016 kl.14:19

Hahahahahaha, det kan da ikke være noen som tar dette seriøst? Jeg fikk meg hvertfall en god latter :) det er da ingen som "tar fra deg" julen, Lily. Jeg er ikke kristen, men jula er noe av det koseligste jeg vet om! Kommer ikke til å spise svin eller pølser, men pepperkakebakst, og julegrøt skal jeg kose meg med! Pynte leiligheten min med julelys har jeg allerede gjort, og ser frem til julebord i desember :) og joda, jeg ér religiøs, og prøver å be, og har selv vurdert å begynne med hijab, så du må ikke tro at jeg er "en av de FÅ som lever som OSS", for hvem er egentlig "oss" og "dem"? Oss - er hun blonde jenta med kort skjørt, og somalieren i hijab, og asiateren du så på trikken her om dagen. Jeg betaler skatt på lik linje som deg, og er snart ferdig utdannet lege, så NEI, "muslimene lever ikke på nav eller trygd". Jeg gir masse tilbake til samfunnet - minst like mye som deg, om ikke mer. Det er viktig å se bak hijaben, og hudfargen til de rundt deg. Vi alle sitter i samme båt, frykter de samme terroristene vi leser om, og krigene vi ser i nyhetene.

Jeg sender en klem til deg, Lily - og alle i kommentarfeltet som trenger en! GOD jul, og lenge leve Norge :)

Kai Inge Buseth

16.11.2016 kl.14:30

ingrid: >>Men det klarer de aldri<< Tiltredes. Det skal likevel ikke underslås at disse kreftene har overtatt større land enn Norge, noe Lily Bandehy smertelig har fått erfare. Derfor trenger vi flere enn Sylvi Listhaug som har fingeren i jorden og ikke svever rundt i en Chamberlainsk fred på jord boble. Man kan ikke vedta fred med noen som ikke vil. Man må paradoksalt nok kjempe for den, slik Hitler til slutt ble bekjempet.

Trond

16.11.2016 kl.14:34

Seriøst, din frekke feige idiot,

tv

16.11.2016 kl.14:34

Nordmenn er stolt av sine røtter og den velferdstaten generasjoner har slitt og jobbet for å oppnå. Det at vi inviterer islam inn til oss, og de ikke setter pris på våre leveregler og fridom, spesiellt for kvinner. De har siden vikingtiden vært jevntstillt med menn, og slik skalvi alltid ha det..Islam har begynt å forsyne seg grovt av det offentlige rom med sine krav og for oss en kultur og tro som er på steinaldernivå-- Det ser ikke ut som islamtroende er på noen som helst måte integrerbar. Vi må slutte med å gi bort borgerskap.. 3 års midlertidig bosted,og da skal de hjem igjen.. Ingen diskusjon.

Mari.

16.11.2016 kl.14:56

Til "JA, jeg er en muslim og jeg biter ikke :)"

Hvordan kan du ha på hijab og samtidig ikke føle deg bedre enn meg? Er ikke det en narsissistisk tanke som nødvendigvis _må_ følge med når en velger å tro at en gud med ekstreme regler er det beste i livet? For det har jeg alltid lurt på hvordan det synet takles, for er ikke religiøse symboler et tegn på at en er renere og dermed bedre enn andre? Hvordan takler du evnt å ikke være bedre enn andre i så måte?

Selv har jeg valgt å søke sannheten i tekster fra 60'tallets hallusinogen-guru-kult-sekter og ta til meg det beste fra ideologiene de har og samt religioner, men uten å ruse meg på noe, uten å trenge en streng gud, men ser likevel universets kraft.

Alle mennesker er vakre, det skjønneste menneskesynet, og vil gi en like mye som religionene, men uten å ende opp med å bli programmert til å mislike f.eks homofile og andres religioner :)

Vi har evig liv, ja, trenger ingen religion for å se det, vi kommer ikke til å huske dette når det tar slutt, men nye liv vil begynne etterpå der man kan bli hva som helst naturen finner på, som en fugl som kan fly høyt og lavt, alt som går an, alt er evig.

Våkn opp og se virkeligheten slik den er, vitenskapen har det eneste riktige synet som kan forandre seg ved ny kunnskap og samt vil også inkludere religionene dersom de viser seg å være relle :)

Jeg har ingen fremtidsfrykt fordi død og liv er det samme, det er evig, vi har alltid funnets og denne dagen kan vare i 1000 år hvis du vil. God jul :)

https://www.youtube.com/watch?v=tuxnZvlvOqw

Kai Inge Buseth

16.11.2016 kl.15:16

Mari.

En vakker tanke: >>men nye liv vil begynne etterpå der man kan bli hva som helst naturen finner på<< Men om du tenker nøyere etter, har det sine sider som kan ta nattesøvnen: Skulle naturen, ved et lune, kunne la deg bli den verste terrorist ved neste korsvei? Just asking. :-)

Roger

16.11.2016 kl.15:19

Må bare le meg ihjel av alle muslimer som kommenterer og føler seg så provosert, så utrolig hårsåre at de skriker om rasisme om den minste ting.

Noen skriver jo at de krever å bli behandlet som "special snowflakes" i all evig tid. Blir helt kvalm av disse menneskene, og det tar heller ikke slutt. Hver uke er det noe nytt med muslimer som krever eller må bli minnet på at de lever i et demokratisk land, og ikke burde snylte seg ihjel på resten av den norske befolkningen.

Slutt å ta så mye plass, dette hatet mot vesten er dømt til å feile. Dere er faen ikke spesielle, og slutt innbill dere at arabere vil dominere vesten.

Hidden Dragon

16.11.2016 kl.15:24

Gå og slakt så mange griser du vil, klin rundt leppestiften din på hvem enn du vil, sprell rundt juletreet ditt, du kan gå og feire så mye jul du vil, ingen har bedt deg snakke mer om Islam. Case closed, alle blir fornøyde.

Ida

16.11.2016 kl.15:33

Jeg er uenog med deg Lilly! Jeg jobber i ei barnehage med mange muslimske kollegaer og barn med minoritetsbakgrunn! Har aldri opplevd det du beskriver. Som en offentlig blogger synes jeg det blir feil å dømme alle under samme kam. Jeg kan forstå at Iranere helt sikkert har det sånn, men kjære deg alle har ikke det ekstreme synet som du her gir en skisse av. Ønsker alle store og små en riktig god jul ❤

Mari.

16.11.2016 kl.15:46

Kai Inge Buseth

Ja, slik type karma vil nok alltid nå oss så vi tilmed ender opp med å bli de slemme selv om mange nok liv.. Men vi vil alle statistisk få smake på det dårlige og gode like mange ganger så det beste er for alle å være gode og påvirke hverandre i den retning, så opplever vi alle sammen minst mulig dårlig :)

Sørge for at alle har jobber om de ønsker det, skape en god arbeids og verdiskapningsdelings kultur her. Befolkningskontroll så antall folk ikke overstiger bærekraft, og slikt noe, så er nok mye gjort tenker jeg :)

Judas Iskariot

16.11.2016 kl.16:03

Når man forkaster Islam, da og kun da vil jeg bry meg om å høre på deg.

Husk at islam, som alle annen "tro". Er kun en løgn, en bløff. Noe som ikke er sant. Derfor kan man aldri gi noen "respekt" for noe som ikke finnes.

Kai Inge Buseth

16.11.2016 kl.16:23

Judas Iskariot

Islam bløffer ikke. Islam er en totalitær politisk ideologi som er veldig klar på hva den vil med vårt samfunn. Det begynner i det små, med innføring av synlige symboler, som hijab, niqab, burka osv. Listen er lang, men konsekvensen er vanskelig å fatte for mange, også flere i kommentarfeltet over her. Det er viktig å erstatte vertslandets egne uniformer med Islams uniformer og effekter, i rettsvesenet, politiet, hæren og helsevesenet, gjerne med rettens hjelp og der landets mest nyttige idiot, likestilling- og diskrimineringsombudet fra SV leder an i den kampen. Slik blir Islam synlig og tar stor plass i det offentlige rom. Oppmerksomhets-syke jenter har forlengst funnet ut at disse symbolene gir dem mye makt og oppmerksomhet i det norske samfunn. Konvertitter med pornotryne leder an i kampen mot frisører og andre som motsetter seg dette. Slik misbruker de rettsvesenet og det norske folk sine skattepenger.

Så Islam er ikke "noe som ikke finnes".

Balle Clorin

16.11.2016 kl.16:55

Hei.

Her i Norsk Supperåd feirer vi jul, men vi vet selvsagt at:

Julenissen finnes ikke, hverken med hvitt eller svart skjegg!

Vi vet at religioner er noe mennesket har funnet på fordi vi vil ha trøst og er redde for å dø!

God (jul) bedring til alle dere som tror at julenissen fins :D

Bjarne

16.11.2016 kl.17:08

Islam er måneguden baals djevelske religion og den infiltrerer og ødelegger samfunn innenfra. Muslimer formerer seg som kaniner og bruker religionsfriheten som dekke til å gradvis gjennomføre det koranen sier. Eneste måten vesten kan stoppes fra å bli Islamske stater er å forby faenskapen med lov. For når muslimer blir i flertall kan dere jo gjette hvem som vinner demokratiske valg! Så feir jul mens dere kan. Å håp at vi ikke lever når det skjer, for det vil skje om ikke det handles nå! Oslo og drammen er tapt men landet kan ennå reddes!

Øivind Thorbjørnsen

16.11.2016 kl.17:29

Tusen takk Lily. Love you. 😍

Trude Lutt

16.11.2016 kl.17:31

Vi alle vet ståa, og vi som også kan mye historie og islam vet vi har en uungåelig borgerkrig foran oss i Europa, i verste fall med deportasjon og folkemord - om ikke sivilisert repatriasjon med bistand igangsettes. Desverre.

Det var ikke vi, vertskapsnasjonene som har delt ut territorium og egne penger til våre gjester som begynte. Tvet imot har våre gjester takket oss i form av hat av oss, våre samfunn og vår kultur, med voldtekter, vold, narkotika og drap som ingredisenser - det må aldri glemmes!

Natasha

16.11.2016 kl.17:35

Synes det er bra at folk som Bandehy og Amal Aden tar debatten om innvandrere som nekter å integrere seg. De finnes, noe vi får beskjed om daglig gjennom disse mediene som visstnok er så altfor "venstrevridde". Problemet er jo at menneskets sinn er veldig enkelt: vi hører om noen muslimer som dekker håret og ikke vil servere svin, og nå er det plutselig sånn at alle muslimers hovedoppgave i livet er å forby julen ... som muslim kan jeg skrive under på at dette er usant :) Nei, jeg er ikke "butthurt" som absolutt må forsvare meg på en islamkritisk blogg. Jeg bare synes det er bra med en debatt der flere stemmer enn den ene blir hørt. Selv elsker jeg julestemningen, dekker ikke til håret og er aktiv i det norske samfunn gjennom utdanning, arbeid, skattebetaling, stemming ved kommune- og stortingsvalg samt frivillig norsklærer for innvandrere :) Har deltatt i svømmeundervisning sammen med guttene, og blitt lært av mine muslimske foreldre at min stemme er like gyldig og viktig som min bror sin stemme.

Det er ikke "politisk korrekthet" å be folk tenke seg om før de setter 1,6 milliarder mennesker i en og samme bås. Det kalles heller for medmenneskelig og interkulturell forståelse.

Ønsker alle en riktig god jul! Glem gjerne islam da, for det er ikke islam julen handler om. Om det blir ribbe og akevitt, eller Grandiosa og Pepsi, kos dere :)

Adolf

16.11.2016 kl.17:45

Til alle islam elskende folk. Reis til Midtøsten og be til alla og andre klovner. Neida, det gjør dere ikke. Det er for godt å bo i Norge for dere snyltere. Ta religionen deres og reis dit dere kan velte dere i Elendighet. Der er bare en religion som lager helvete her i verden 🌍 og det er islam. Skål 🍻 🍻

JUl med din glede

16.11.2016 kl.17:49

Folk er dritt lei av islam og alle særegenheter muslimer skal ha i hverdagen, dette viste vi og slik ble det.....venstresiden tok feil igjen....

Arild

16.11.2016 kl.18:29

Blir lei av å lese om "Seriøs". Du er seriøs rød, det skal du ha. Gir sikker ikke noe til samfunnet, bare klager og gnøler. Gid du i Lysbakken havner under "streken" ved neste valg og samtidig ble sendt til NordKorea så vi slipper håpløsheten din. Lily er en dame vi bare må ta av hatten for. Tenk den risikoen hun tar ved å stå mot disse galne Jihadister. De kommer til våres land og bare krever og syter. Kommer fra dysfunksjonelle stater hvor de ikke har lov å si noe som helst, sier de noe, risikerer de en kule i nakken. Nei du "seriøst", skulle tro du kom fra anen planet og ikke er i stand til reflektere over situasjonen vi står midt oppi. Du er vel en av disse politiske korrekte som tror bare fint om alt og alle, selv om det hagler bomber og granater rundt ørene, ditt syn SKREMMER meg!!!

ACAB

16.11.2016 kl.18:42

folk som lily er velkommen til landet. muslimsvina som sverger til koranen og vil gjøre norge til en islamsk utpost kan dra til helvete og drikke svinefett til de dør av kolestrol.

få svina ut av landet. muslimer er uønsket i norge.

Arild

16.11.2016 kl.18:43

Det som Natasha skriver varmer mitt hjerte. Gid det var flere som henne. Men ut fra jeg erfarer, er Natasha ganske så alene om disse meninger, muslim som hun sier hun er. Historisk viser det seg at muslimer vil ikke innrette seg for noen. Ulike Imamer i hele europa arbeider med stikk motsatt holdning, er utdannet/betalt av Saudi Arabia for å formidle hat mot vesten. Skal vi ha stopper for dette, må vi ha overvåking av moskeer, eller forby det. Det beste forslaget er å for by religion, er roten til all fan skap i verden.

Willy

16.11.2016 kl.19:13

Lily, det er en berikelse å lese bloggen din! Takket være deg har jeg i lunsjpausen på sykehuset turt å kommentere på åpenbare servile holdninger hos nordmenn til ditto kravstore, gjerne aggressive, muslimer. Da skurrer det litt i de naive professor-hodene - hi hi. Takk, Lily <3

Natasha

16.11.2016 kl.22:18

Takk, Arild :) Jeg forstår godt hva du sier om at det fremstår som om jeg er en av få muslimer som er som jeg er. Jeg kan definitivt se saken fra ditt perspektiv. Jeg tør også å påstå at de muslimene/innvandrerne som har holdninger som strider tvert imot vestlige verdier, ødelegger minst like mye for meg som for noen. Det er slitsomt å måtte forklare seg hele tiden, og si "nei, jeg er ikke undertrykket", eller "nei, jeg er ikke tvunget til å gifte meg med fetteren min". Og jeg kjenner mange, mange muslimer (bla. hele familien min og mine muslimske venner) som er akkurat sånn som meg :)

Utfordringen for alle ikke-muslimer er å innse at slike muslimer finnes når de står fram og snakker. Lengre oppe skriver "Ja jeg er muslim og jeg biter ikke" at hun som muslim elsker julen og har pyntet leiligheten sin med juledekorasjoner. Hun sender en klem til Bandehy og alle i kommentarfeltet. Så kommer "Mari" og finner grunn til å tolke dette budskapet som at "de med religiøse symboler føler seg bedre enn andre" og er "narsissistiske som velger å tro på en gud med ekstreme regler". Dette er ønsketenkning og meget usaklig. Vi må alle, muslimer så vel som ikke-muslimer, være åpne og dømme folk ut fra det de som individer sier og gjør, ikke ignorere alt de sier og påstå uten grunnlag at "de som velger å tro på gud er narsisisstiske". Slike setninger skader ikke muslimer, de går heller tvert imot norsk lov som fremmer bla. religionsfrihet. Om noen velger å tro på Gud, så gjør de det fordi det er til personlig hjelp for dem. De som blåser det opp og prøver å presse den troen på andre, tar jeg avstand fra. Det blir dumt. Men det er ikke alle som gjør det. Det er viktig å kunne skille disse to gruppene fra hverandre når de svart på hvitt skriver hvilken av gruppene de selv tilhører.

Å forby religion er å frata mennesker friheten til å velge hva som på et spirituelt nivå er best for dem. Jeg kan med sikkerhet påstå at islam har hjulpet meg. Ikke med hat, terrorisme og fordømming av vantro, men med ro, kjærlighet og varme. Kriminalitet, terror, vold, oppfordringer om hat og separering skal absolutt være forbudt. At det er vanskelig å skille mellom disse tingene og islam/religion forstår jeg. Men det er en utfordring jeg tror vi skal klare å kunne overkomme den dagen vi bestemmer oss for å åpne ørene også for dem som sier noe vi aldri trodde vi ville høre :)

Magnus

16.11.2016 kl.22:50

Herregud å mangd patetiske innlegg her, ta f.eks han som kaller seg Særiøs, om du ikke klarer å få med deg folkeoppinionen im hvor lei vi nordmenn er over at "alt" skal tilpassess Islam, ja da har du ukke fulgt med i timen. Det er på tide å si ifra, vi er drit lei over at det er slik, hvorfor i alle helveter skal vi tilpasse oss Islam og muslimer???? Jeg trodde da virkelig at det er dem som har fått LOV til å komme hit, så hvorfor skal noen skoler da unnlate å kalle f.eks juletrefest, eller gå på julegidstjeneste? Eller ha st.licia tog på skolene? Eller få lov til å gå med nisselue?????

Jeg er oppriktig forbanna over at div. skoler, og politikere, lar det gå så langt. Vi er Norge, vårt land er bygget på kristne verdier, de som kommer hit SKAL tilpasse seg våre siviliserte levemåte, de SKAL integrere seg etter VÅRE verdier, der hvor VÅRE regler kommer først. At vi har hallal mat, bønnerom i fengsler, at vi har imnvandrere som NEKTER å servere alkohol og matretter som inneholder svin, er bare patetisk. Niquab i det offentlige rom??? Noe forbanna tull. Nei, se til helvete å få opp øynene, vi bor i Norge, faen ikke i Midtøsten. Jula er kommet for å bli, " håper jeg" men man vet jo aldri, for når vi har så mange trangsynte venstrevridde folk her i landet som faktisk tror at et fargerikt samfunn bare er positivt, så er ingenting sikkert. God jul folkens, feir jul på en riktig måte mens vi enda kan/får lov til.

Torstein Westerås

16.11.2016 kl.23:10

Synes du og Kubaisi er de beste representantene på dette tema ! Dere kan se det fra begge sider,og dere er reelle flyktninger i tillegg. Så en statistikk fra danske myndigheter,5 % var muslimer. De brukte 60 % av trygdebudsjettet ! Dere er modige som tør å stå fram ! 🌹🌹🌹

Rafik Atta Mohammed

16.11.2016 kl.23:45

Muligens jeg er gledesdreper her.

-som muslim, så har vi ikke noe problem med

-juletreet

-marsipangrisen-

-juleølet

-julegudstjenesten

-julematen

Vi derimot gleder oss over deres høytid, og deres feiring . Og vi og våre barn er faktisk aktive deltagere i feiringen, ,.

Så hvem som nekter dere eller vil ta fra dere denne, det må dere faktisk lete blant deres egne. Aktive motstandere av alt som har med religion å gjøre er f.eks human etikerne.

Hitch

17.11.2016 kl.00:03

Ved hjelp av arkeologi og karbondatering er det bevist, utover rimelig tvil, at menneskene i sin opprinnelige form har eksistert i ca 200,000 år fra utspringet i øst-afrika.

Er du religiøs muslim så tror du altså at gud satt med hendene i kors og observerte menneskene leve sine liv i tråd med sin natur i 198,000 år. Mennesker drepte, plyndret, kriget, elsket, osv., men det tok altså 198,000 år før allah tenkte at "nå må jeg gripe inn". Jeg forteller sannheten om min plan for menneskeheten til en kriminell og mislykket krigsherre i en obskur verdensdel preget av overtro og ørkenguder. Jeg forkynner det på en måte som gjør at budskapet ikke kan effektivt kommuniseres til resten av verden før flere hundre år er passert, og jeg ser ingen grunn til å tildele denne sannheten til de langt mer utviklede sivilisasjonene i f.eks. fjerne østen. Til slutt må det sies at samtlige rip-offs i islam (fra jødedommen og kristendommen) kun grunnes misforståelser og tilfeldigheter.

Jeg synes synd på muslimer som vralter rundt i sine religiøse plagg. Enten er de et resultat av hjernevask fra ung alder, eller så står det ikke så bra til med de kognitive evnene. Det er 2016, og har du ikke sett de rasjonelle argumentene som beviser at religion er fjas, så har du rett og slett ikke fulgt med.

Karianne

17.11.2016 kl.00:12

Tusen takk kjære søte Lily for fine ord. Du skriver alltid så varmt og klokt og flott.

Jeg håper du og din familie får en vakker og deilig jul akkurat slik du ønsker det.

God klem og stå på videre - vi er mange som er glade i deg.

Anne K.Hansen

17.11.2016 kl.01:29

Vel skrevet Lily.

Det er altfor mange fanatiske muslimer i landet. De ødelegger for de som faktisk prøver å integrere seg og forsurer tilværelsen for det norske folk. Merkelig at de muslimene som ikke vil integrere seg kan bo og leve i de vantros land.Rart det ikke er en grusom forbrytelse iforhold til deres tro.

Konskvensene av politikernes iver etter å omfavne det fargerike fellesskapet ser vi resultatet av. Politikernes PK og naivitet koster befolkningen og landet mer enn det smaker. Gjester som ikke vil innrette seg etter de vantros tradisjoner,levemåte og kultur kan gi plassen sin til de som virkelig trenger det og som setter pris på det..Det er mange nok av dem. Men sant nok...så var det Nav da...

Drittlei

17.11.2016 kl.03:02

Jeg ser utrolig mange kommentarer om hvor drittlei Norge er av Islam og Muslimer.

Sannheten er at Vesten har kun seg selv å skylde på.

Store og mektige ledere som holdt fred i sine land, som sørget for å beholde sine egne landsmenn innenfor sine egne land, har vesten drept. Ja, jeg snakker faktisk om Arafat, Khomeini og ikke minst Saddam.

Uansett hva vi synes om disse idag... så har tiden som vi står i nå testamentet til at disse var verdig for Nobels fredspris.

De holdt sine land og landsmenn i sjakk.

Kai Inge Buseth

17.11.2016 kl.09:01

Drittlei

Vesten har ikke skjønt at diktatorer disse landene har fungert som et effektivt lokk på en trykk-koker. Når det er sagt, så har Iran aldri rettmessig vært Khomeinis land, men var et vestlig orientert kongedømme til denne kriminelle psykopaten kuppet det på midten av syttitallet. Et tankekors er hvor fort vesten så på Iran som et land som alltid har vært Sharia land.Vil et Sharia Norge i fremtiden bli avskrevet på samme måten av våre allierte? Indre forhold kan de jo ikke blande seg inn i. Desto større grunn til å bekjempe Islam når vi fortsatt har noenlunde frie hender.

Audun Berg

17.11.2016 kl.09:40

Takk Lily for en fin blogg. Det er merkelig at de som mener de har flyktet hit for å redde livet forsvarer det svineriet de flyktet fra. Men om de ikke liker seg i Norge så er det fritt fram å reise tilbake.

Desverre er det våre egne som har ødelagt for oss. Det fargerike fandenskapet ble ikke som de forventet. Disse islamistene må være både dumme og blinde, og i tillegg utrolig frekke. Hvorfor kommer de hit når det er så ille her? Om de følger med bare ganske lite på nyheter så må de da se at denne fanatiske islamideologien ødelegger land etter land. Joda diktatorene holdt villmennene nede enn så lenge det varte. Og de var også gode muslimer slik som Assad og Erdogan. Bare vent til det eksploderer i Tyrkia også. Jeg kan ikke fatte at folk støtter opp om en slik barbarisk ideologi. Enn så lenge har vi visse friheter her i landet og de bør vi ta vare på. Det er vel ingen tvil om at kristendommen med islett av sosialisme med et menneskelig ansikt har bygget opp amerika og europa til det som det er. Hvorfor skal vi ødelegge det som er bygget opp? Islam løser ingen problemer i våre siviliserte samfunn. Heller tvert imot.

Vi får feire jul hver på vår måte så lenge vi får lov. Det er ikke godt å si hva det vil bli når myslimene tar over.

God Jul , Lily.

Sigrun Nergård Sørslett

17.11.2016 kl.09:52

Jeg ble sittende og lese innleggene her. Og som så ofte ellers er kommentarfeltet ganske deprimerende lesing. Harde, uforsonlige, skråsikre ord og påstander slår hverandre ihjel. (Samtidig er dette faktisk et av de bedre når det gjelder kommentarer angående innvandring og muslimer, det er utrolig hvor mye hatefullt og grusomt voksne folk kan skrive).

Og det er egentlig min kommentar: Ord er viktige! Å "snakke rett fra levra", uten filter, å "si det som det er" kan høres forlokkende ut. Men det ender ofte i en negativ spiral som er bare trist og destruktiv.

Derfor var innleggene til Natasha lyspunktet her!

Kai Inge Buseth

17.11.2016 kl.10:18

Audun Berg

>>Om de følger med bare ganske lite på nyheter så må de da se at denne fanatiske islamideologien ødelegger land etter land. <<

Klart de ser det, men i deres øyne er det en suksess - som de akter å bidra til. Vi må innse at det er forskjellige grupperinger som kommer. Først kom Lily Bandehy og slike som ønsket å unnslippe den sinnsvake ideologien, så kom profeten ummah etter, slike som skulle sørge for at de først ankomne ble hentet inn igjen i folden og samtidig underlegge seg nytt land.Når enkelte borgere ikke skjønner sammenhenger får det begrensede skadevirkninger. Politikere, derimot: Norge har ingen krav til intelligensnivå for å bli politiker, men når disse ikke skjønner sammenhenger får det fatale konsekvenser for et helt land. Så det er ikke islamistene som er dumme og blinde, men det politiske korrekte vertskapet.

Audun Berg

17.11.2016 kl.10:46

Kai Inge Buset, du har antagelig rett. Jeg er skuffet over våre politikere. Noen få forsøker å gjøre en jobb, mens andre stort sett er listefyll. Det er trist å få på nyhetene middelmåtigheten i administrasjonen. De har ikke skamvett engang. 400 omkom i forurensning i Theran i dag stod det et sted. Mens våre politikere krangler om noen øre på bensinprisen. Sammmenlignet med svenskene når det gjelder å redusere utslipp så er vi håpløst forbikjørt. Om det virkelig er ille så må vi gjøre noe fort og drastisk. Sett i sammenhengen så er denne kranglingen smålig.

De som vi valgte til å ivareta vårt land er så tafatte at de lager lover som gjør dem handlingslammet og legger landet åpent for inntrengere fra alle kanter. De rike blir belønnet og vanlige folk får det verre. Narko og kriminalitet florerer og politiet drikker kaffe med kaker. Bare la det skure. Utrolig.

Grensene kan enkelt kontrolleres og det er mulig til en ganske stor grad å vite hvem som passerer grensene. Flere hundre millioner er utestående i bøter på utenlandske biler. Hvorfor? Tjenesteforsømmelser og likgyldighet. Med vår teknologi er det ingen problem å holde kontroll på folk og kjøretøy. Det hadde kunne spart oss for enorme problemer og penger.

Omsider så har de begynnt å sende ut turistene som "lissom" var flyktninger. Det var på tide. Hvor lenge skal vi finne oss i å bli manipulert av muslimene og venstresiden?

Men det er ingen av disse som forsvarer islam som svarer på hvorfor de er her hos "de vantro", når det er så mye bedre der de henretter folk for den minste ting.

Vi må bare håndtere situasjonen med fast hånd. Her er det vi som bestemmer og dersom du ikke liker deg her så reis et annet sted. Ganske enkelt.

Kai Inge Buseth

17.11.2016 kl.11:36

Audun Berg

>>Men det er ingen av disse som forsvarer islam som svarer på hvorfor de er her hos "de vantro",<<

Det svaret kommer senere, når vi ikke lenger har frie hender.

Audun Berg

17.11.2016 kl.13:20

Etter vår tid får vi håpe.

Mari.

17.11.2016 kl.14:37

Natasha.

Ja, her snakker du litt om dette, jeg liker psykologi. Du sier du vil dømme folk for hva de sier og gjør. Det er nettopp problemet her, gjør og ikke gjør, og dømmer folk utifra det.

Er det ikke logisk å tenke at jeg oppleves som mer uren fordi jeg ikke har hijab mens du f.eks har på (ja, hvis du har på), er det ikke nettopp slik at du er bedre eh, om ikke annet, i det minste religiøst sett?

Det blir jo en slags narsissisme, hierarkirangering.

Å ha på hijab er helt greit for min del, mange ser tilmed søte ut i hijab synes jeg, om jeg greier se bort fra religiøse tvangstanker som folk potensielt jo må ha.

Å ta seg en dag i uken eller måneden uten hijab ville vist at det går på koselig tradisjon og ikke tvangstanker i å alltid måtte ha på.

Hijab kan jeg godt sammenligne med nonner, mor kjente på 70 tallet noen og de ruslet rundt fullt påkledt i religiøse drakter og lignet mye på en mellomting av burka og hijab i dag, hvorfor var jeg ikke redd de?

Fordi jeg ikke kunne assosiere med noe negativt, fordi ingen religiøse drepte folk den gang, ikke en gang de mest religiøse, som de jo nok var den gang.

Hva synes jeg om nonnene for 40 år siden? Jeg synes det var litt rart å vise religion så folk så det på 500 meters avstand istedenfor et lite kors rundt halsen som var mer vanlig.

IS er i dag i ferd med å ødelegge religioners klærs betydning på akkurat samme måten som Hitler ødela hakekorset/swastika'en. Den betydde bare hell og lykke og samt også i motsetning til firkløveren også energi i 1910.

Kanskje IS ikke enda har ødelagt så mye mhht hijab, men iallefall burka/nikab må en vel kunne si at de har greid å få ødelagt mhht folks iver og entisiasme?

Religiøse klær vil på samme måten som swastikaen etter tredje verdenskrig om IS noen gang greier å få til noe slikt like verdensomfattende negativt som Hitler med å nesten ta over verden.. da vil religiøse klær bli like upopulært som hakekorset.

Å _måtte_ ha på hijab hver eneste bidige dag viser hvor seriøst religion praktiseres, og det skremmer, ikke nødvendigvis skitten ut av meg.. men bekymret, tanker om det.

Hijab som litt tradisjon ja, fint, koselig, men å måtte hver dag er ikke så bra.

Om jeg innskrenker din religionsfrihet ved å ønske at folk tar det av nå og da for å vise at en ikke er hardcore/ekstrem, nei Natasha, jeg har ytringsfrihet, den er like sterk som din religionsfrihet, og jeg nekter ingen.

Hvorfor skulle jeg, enhver har frihet til å kle på seg et plagg og bruke det hver eneste dag (og dermed få min oppfattelse av å se seg selv som bedre), det er fullt lovlig.

Å ta på hippiefargede hijab'er og vise avstand og opprør mot IS sine svarte ekstreme plagg hadde kanskje vært et lurt sjakktrekk for å skille seg ut? :)

På 70 tallet, folk kunne ta med haikere i bilen og samt haike selv, mange gjorde det. Helt uten å være redd for å bli ranet og tull, i dag tør jeg ikke stoppe og hjelpe folk som har fått motorstopp.. spesielt østeuropeere.. som kanskje trenger startkabler eller haik for å skaffe bensin, eller evnt som vil rane meg, hvordan vite? Politiet advarer om disse via media. Jeg plukket opp haikere før i tiden, skeptisk i dag.

Samfunnet har blitt reddere enn den gang jeg var barn, samfunnet hadde mye mer solid trygghet den gang, selv om bestemor riktignok satt å var redd pga krigens dager.

Det er rart å se hvordan verden over mange tiår forandrer seg, fra glede og deling, til igjen som i 1939 folkesplittelse, egoisme og hat (blå politikk som flere land nå velger). Flere eldre har sagt det, at tidens tegn ikke er bra.

17.11.2016 kl.14:40

Er bare såå lei av islam og muslimer og alle deres særkrav. De vil ikke integreres men kun snylte på velferdsordningene. De liker oss ikke og liker ikke vår kultur.

Natasha

17.11.2016 kl.15:50

Mari:

jeg leser det du skriver, og forstår. Du har dine poeng.

Mitt poeng var at vi ikke akkurat hjelper denne frykten som du nevner er mer fremtredende i dag, ved å automatisk anta at de som bruker hijab går rundt og føler seg "renere" og bedre enn andre. Selv dekker jeg som muslim ikke til håret, har aldri gjort det, og mener at det er lite nødvendig i et så liberalt samfunn som det norske. Men jeg har venninner som bruker hijab, og ingen av dem har noen gang uttrykket noe som hentyder at de er bedre enn meg. Aldri har de prøvd å overbevise meg om at hijab er "det rette". De snakker ikke nedsettende om lettkledde nordmenn. De fungerer i samfunnet på lik linje med oss andre, det eneste er at de har et stykke tøy på hodet.

Det er viktig å forstå historien bak dette stykket med tøy. Tradisjonen oppstod i Midtøsten før Islams tid, og var noe kvinnene foretok seg for beskyttelsens skyld. Folk som reiser til deler av Midtøsten i dag, godt voksne kvinner, sier at de opplever det rene hysteri fra enkelte arabiske menn fordi de har på seg kjoler der armene deres synes. Kvinnene der er vant med å måtte dekke seg til for å beskytte seg. Når de så kommer hit, tar det tid for dem å forstå at det er helt unødvendig med et så strengt tildekkelsesopplegg.

Tenk om det var omvendt, og det var deg eller meg: om vi måtte flykte til Saudi-Arabia pga krig, og plutselig måtte venne oss til å være så fryktelig påpasselig med at ikke en eneste centimenter med hud skulle vises. Det hadde tatt veldig lang tid for meg å godta det, og følge slike regler uten protest.

IS er noe fordømt pakk. Det vet jeg, takk. Men du må huske på at de som er vant med å måtte dekke seg til hver eneste dag ofte kommer fra steder der maktsyke psykoer som IS-folk regjerer. De presser slike opplegg på kvinnene. Hadde de ikke gjort det, ville tortur eller død vært skjebnen deres. Jeg håper folk kan forsøke å sette seg inn i disse kvinnenes situasjon. De skremmes til det ekstreme, og det tar nok lang tid for dem å finne roen igjen, selv etter å ha kommet seg vekk derfra.

Hadde tildekkingstvang vært en del av islam, hadde jeg, som har muslimsk bakgrunn og som har lest hele Koranen på både norsk, engelsk og arabisk, vært tvunget til niqabhverdag, jeg også. Istedenfor lar min muslimske mor håret flagre i vinden, og det samme gjør jeg og utallige muslimske kvinner i min familie. Jeg vet absolutt hva essensen av islam er, for jeg følger den, men håret mitt har jeg aldri tenkt på å dekke. At jeg er "bedre enn andre" har jeg så langt i livet aldri hørt fra noen muslimer. Vær så vennlig å prøve å sette deg inn i situasjonen til disse menneskene istedenfor å bruke ord som "narsisisstisk" om dem fordi de velger et plagg som du avstår fra å velge. Det ligger en del bak det.

Sneaking Tiger

17.11.2016 kl.17:17

Rafik Atta Mohammed,

Du forsøker med fakta og fornuft som tilsvar på en som tydeligvis aldri har hørt om det. Interessant forsøk. Det forsøket drukner i all rasismen og fremmedfrykten som det velter over av her. Men du skal ha for at du prøvde. Bandehy tror tydeligvis at muslimer bryr seg om hva hun slakter av gris og hvordan hun kler seg... Jeg tror ærlig at vi ikke kunne brydd oss mindre. Værsågod, feir jul. Bare la oss være i fred, i tråd med sosialliberalismen som vi ellers aksepterer i Norge, så skal nok dette også ordne seg :)

Mari.

17.11.2016 kl.17:39

Ta på deg hijab på 17 mai f.eks da vel, som kanskje passer med bunad eller festdrakt eller hva du går med når dagen kommer, det vil jeg neste oppmuntre til, om du vil det.

Men det er kanskje et plagg man enten går med eller ikke går med og ikke bare av og til kanskje?

Kjenner jo en muslimsk familie selv, tre faktisk med opphavsbakgrunn fra utlandet, men ingen av de går med hijab og jeg har ikke spurt for de er norske i levemåten, snakker derfor ikke om noe som kan skape følelse av forskjeller for det liker jeg ikke helt.

Jeg husker en gang en i en familie sa til meg at jeg aldri skulle si at han var "svart", det virket som han tok seg nær av det, men jeg hadde heller aldri i tankene om å kalle ham eller en gang se på ham slik, han er familie for meg å regne slik sett, blant mine beste venner :)

Min mor går med en bunad fra et annet fylke enn hun bor i i dag, det vil bli på nokså lik måte som det å ha på hijab på 17 mai vil det ikke? Selvsagt med norsk flagg for alle som bor i norge for samholds skyld, men bekledningen kan jo være fra der man har opphav for det, det synes jeg bare er fint.

Jeg liker tradisjon, hvis det er koselig tradisjon :)

Men jeg liker ikke fantismen, jeg føler vi begge har det til felles.

Jeg synes dårlige trender må brytes, en mann kan kanskje finne på å slå sin sønn, fordi hans far slo ham igjen, da sitter sønnen å tenker på om han ble skadet eller om det er helt greit, og kanskje om det siste dermed føre den negative tradisjonen videre.

Ja, jeg forstår at negative trender er vanskelige å bryte, men det trengs, for å ikke ha det mer :)

Forstår at det kan være vanskelig å komme fra et strengt land og bli fri, veldig fort, liksom.

Religion på et nivå som omhandler undring på hva som skjer etter dette er for meg helt bra, jeg liker filosofi, tenke litt, finne ut litt.

Jeg har på mange måter vært i en lignende situasjon, mhht å si eller gjøre noe som gjør at enkelte ikke liker en så godt som før, som jeg visste ville få positive men også noen negative konsekvenser. Jeg tenkte alle ville ta avstand men det er faktisk bare en, som ikke ville kjenne meg mer.

Det måtte til, relatert LHBT og ikke religion, men det ligner på mange måter, samme slags frykt mhht det sosiale.

Ble jeg fri? Jeg vet ikke, men jeg har det bedre, helt klart. Det var verdt det :)

Min følelse av hijab og narsissisme handler kanskje derfor mer om min LHBT enn hijab overfor gjennomsnittet av folk flest, det blir jo da doble grunner ved å være del av LHBT og samt ikke-religiøs.

Statistisk sentralbyrå burde spurt om folk med LHBT bakgrunn likes eller ikke likes for det er noe jeg lurer på mhht utenlandske miljøer, moskeer og sånn. Kunne vært fint å vite at 37% synes det er helt greit og resten ikke eller omvendt.. for det skaper jo usikkerhet. Gjerne relatert og sortert på folk med og uten hijab og samlet prosent og slikt :)

Men å vite en slik prosent gir meg kanskje ikke så mye, det er alltid unntak, men om de jeg kjenner med utenlandsk bakgrunn er unntak eller det vanlige, det kunne jeg jo likt å vite.

Mari.

17.11.2016 kl.17:44

Natasha.

Glemte å få med Natasha her i siste innlegget.

Ha en fin jul alle sammen :)

Karl

17.11.2016 kl.17:47

Sneaking Tiger:

enig. Bandehy står fram som veldig bitter og oppmerksomhetssyk. Nok til å nå desperat dikte opp historier om hvordan folk prøver å ta fra henne julen :P Mine muslimske kollegaer skal være med resten av oss i kirken i førjulstiden fordi de synes julen er koselig.

Bandehy: skal du overbevise oss om at muslimer prøver å avskaffe julen må du nesten gi konkrete eksempler på at du selv har erfart det eller i det minste hørt om det. Sånn som innlegget står nå, er det et desperat forsøk på å ta på seg en offerrolle for å få oss nordmenn til å kalle deg "modig". Det er heller trist at du istedenfor å forlate religionen din på en stille måte og konventere til en annen som passer deg bedre, nå skal tilbringe resten av livet på å svartmale en gruppe med mennesker som allerede utsettes for mye fordomsfull hatkriminalitet uten din hjelp. Vær grei å vise litt medmenneskelighet. Du som feirer jul vet jo at det tross alt er det den elskede julen vår handler om, ikke sant?

God jul og godt nyttår til deg og dine.

Natasha

17.11.2016 kl.18:07

Mari:

som jeg skriver i alle kommentarene mine her, bruker ikke jeg hijab og har aldri gjort det. Dermed ville det være uaktuelt å bruke det med bunaden min også :) Respekterer selvsagt dem som gjør det.

Jeg liker heller ikke fanatismen som er skapt av maktsyke, troløse skapninger som kun tenker på seg selv. Og plagg som hijab og heldekkende plagg fra topp til tå ville jeg ikke brukt selv. Jeg prøver bare å få folk til å forstå hvorfor enkelte bruker dem og at det er viktig at vi ikke latterliggjør dem før vi i det minste kjenner dem. Jeg er helt enig i at tradisjoner som disse med at kvinner skal måtte ta avgjørelser i frykt for maktsyke menn bør brytes. Og jeg tror også at dette er noe som kommer til å skje i Norge blant innvandrerbarn som vokser opp her og venner seg til det norske samfunn, hvor de ser at å gå rundt i plagg som niqab er ganske unødvendig.

Det gleder meg å høre at du føler deg friere nå. Jeg har et par venner i LHBT-miljøet, og begge er supre medmennesker. Jeg er sikker på at du også er det :) Om du noensinne har følt stigma fra religiøse miljøer pga din legning, så beklager jeg dette. Du skal vite at jeg, som muslim og medmenneske, har lært at alle medmennesker skal respekteres, og folk i LHBT-miljøet er intet unntak. Jeg håper vi kan leve resten av livene våre i visshet om at det finnes mennesker i verden som kun ønsker oss vel, uansett hvor ulike vi skulle være i religion, hudfarge, legning, utdanningsnivå, etc.

Riktig god jul til deg og dine.

John

17.11.2016 kl.19:58

Hvorfor skal religion fritas for latterliggjøring, når religion tross alt er noe av det latterligste som finnes. Intelligens og personlig religiøsitet er omvendt korrelert, husk det.

Kai Inge Buseth

17.11.2016 kl.21:18

Natasha

"det eneste er at de har et stykke tøy på hodet".

For deg er dette et stykke tøy på hodet.

Det du da ikke tar hensyn til, er hva mange nordmenn oppfatter at dette stykke tøy symboliserer.

Før det ble tatt i bruk som et symbol på nazismen, var hakekorset et symbol på elektrisitet. Etter at innholdet i symbolet ble endret, er det ingen i dag som ville finne på å bruke det som symbol på elektrisitet. Like etter 2. verdenskrig ble det derfor erstattet med et annet symbol: SikkSakkLynet. Nettopp fordi hakekorset nå symboliserte noe uønsket.

På samme måte er det med det som tidligere var "et stykke tøy". Ønsker man å integreres må man ta hensyn til at mange nordmenn nå ser dette som et symbol på den totalitære ideologien Islam, som er uønsket i det offentlige rom. Fortsetter man å bruke dette symbolet som et tvangsmiddel overfor nordmenn, på samme måte som Hitler gjorde med hakekorset under krigen, så vekker man sinne, ikke frykt. Når man vet dette, kan man velge å ta hensyn til det eller å la være. Da er det et bevisst valg og man kan ikke dra offerkortet når folk reagerer.

>>og mener at det (hijab) er lite nødvendig i et så liberalt samfunn som det norske<<

Her er du ved sakens kjerne. For nettopp å bevare det norske samfunnet liberalt ønsker mange nordmenn å forby Islams uniformseffekter og symboler i det offentlige rom, slik at vi ikke i fremtiden får et splittet folk, der en liten gnist er nok til å starte en borgerkrig, slik vi ser i land etter land. Det er når problemet (foreløbig) er lite at man bør gjøre noe med det, og dermed med minst mulig samfunnsmessige kostnader. Det skylder vi våre barn og barnebarn, slik at de fortsatt kan leve i et fellesskap som har det bra og ha en lysende fremtid foran seg. Da er fjerning av Islams uniformseffekter i det offentlige rom en liten pris å betale.

Natasha

17.11.2016 kl.22:09

Kai Inge Buseth: jeg forstår hva du mener. Om du leser mellom linjene, forstår du at jeg ikke er storfan av hijaben heller. Men argumentasjonen din er noe jeg ikke tror du ville brukt om det var dine tradisjoner som ikke ble tatt hensyn til i et annet land. "Hva mange nordmenn oppfatter at dette symboliserer". Jeg er en frittalende kvinne som sier det jeg mener. Om jeg hadde bodd under et strengt regime i f.eks. Saudi-Arabia (ikke fordi jeg ville, men fordi tilstanden i Norge hadde vært dårlig for meg og mine), og araberne hadde "oppfattet at dette symboliserer" at jeg er en altfor sekulær kvinne ødelagt av Vesten, hadde ikke min naturlige reaksjon vært å plutselig glemme alt jeg har vokst opp med og bøye meg i støvet for dem. Jeg hadde nok jobbet (om jeg fikk lov til det, da) og ellers gjort det jeg kunne for å bidra positivt og ikke negativt. Om noe så enkelt som min måte å være meg selv på skulle blitt blåst opp til å bli et problem, uavhengig av alt det andre positive jeg bidro til, ville jeg heller blitt irritert og ikke skamfull.

Det er en evig debatt, dette med om tildekking av hår er islamsk eller kulturelt. Spør du meg, en muslim som har lest Koranen på språk jeg forstår, ville jeg sagt at det er mer kulturelt. Det står aldri at tildekking av hår er obligatorisk. To steder nevnes tildekking, men det er veldig diffust og ordene "hår" og "kvinner" nevnes ikke.

Jeg er enig i at streng tildekking for kvinner er unødvendig i Norge. Jeg som muslim har forstått det for lengst. Jeg prøver ikke å påstå noe annet, men prøver heller å få folk til å forstå at det er vanskelig å kaste alt man kjenner og har lært fra barndom av på haugen fordi andre liksom vet bedre om hva ens klær symboliserer. Jeg forstår at islam skaper skepsis blant dem som ikke er kjent med det. Men forskjellen på gode og dårlige medmennesker er at de gode lytter og skaper seg et helhetlig, faktabasert bilde FØR man går ut og forteller folk hva klesplaggene deres symboliserer. Bli kjent med noen. Meld deg som frivillig for innvandrere på mottak (det gjør bla. jeg). Spør dem om ting du ikke forstår ved kulturen/religionen deres og lytt til det de sier. Den konklusjonen du sitter igjen med etter det, er en mer gyldig konklusjon enn den forrige. Da er man debattklar.

Kai Inge Buseth

18.11.2016 kl.05:33

Natasha

Du argumenterer saklig og fornuftig og jeg vil forsøke å møte dine argumenter:

"Jeg forstår at islam skaper skepsis blant dem som ikke er kjent med det."

Det er motsatt. Før man ble kjent med Islam ble den tatt inn i varmen og mange gode nordmenn var positivt innstilt til den. Skattepengene våre blir brukt til å bygge moskéer og vi har prøvd å være et godt vertskap for dette nye. Dessverre har skepsisen vokst proporsjonalt med kjennskapet til denne måten å styre et samfunn på.

"om det var dine tradisjoner som ikke ble tatt hensyn til i et annet land."

Dersom mine tradisjoner velbegrunnet hadde støtt vertskapet i det andre landet, hadde jeg innrettet meg og latt være å provosere. Det er selve nøkkelen til en vellykket sameksistens. Dine tradisjoner er blitt misbrukt av Khomeini og andre til å bli et redskap for den totalitære, politiske ideologien Islam, slik Hitler overtok tradisjonen med hakekorset som elektrisk symbol og gjorde det til et symbol for nazismen. Derfor godtar vi ikke Islamske uniformseffekter i det offentlige rom, selv om det for deg var kjære tradisjoner før de ble overtatt av Khomeini.

Når du nå har fått informasjon om hvorfor mange nordmenn reagerer på dette, velger du selv om du vil lytte og i følge deg selv være et godt menneske og ta hensyn.

Eller om du vil kjøre linjen "hadde ikke min naturlige reaksjon vært å plutselig glemme alt jeg har vokst opp med og bøye meg i støvet for dem".

Det er heller ikke slik at man er debattklar først når man ser ting på samme måte som debattmotstanderen. :-)

Ha en fredelig jul, Natasha og vit at du er velkommen, uansett hvordan du velger å se på det. :-)

Natasha

18.11.2016 kl.08:18

Kai Inge Bruseth: takk for saklig svar. Jeg ser situasjonen fra ditt perspektiv.

Det virker som om du er inneforstått med at religion/tradisjon er blitt misbrukt av såkalte ledere for eget politisk/økonomisk beste. Det er positiv lesing. Jeg poengterer innimellom at når man snakker om muslimer og islam, så refererer man altså til 1,6 milliarder mennesker. Folk med forskjellige nasjonaliteter, oppvekstkår, fødested, utdanningsnivå, etc. Det er like store forskjeller innad i den gruppen som i alle andre grupper. Det er viktig, før man sier at selve fundamentet for hvem de alle er, er en "totalitær ideologi". Det finnes dem som som bruker det slik for maktens skyld, ja. Men som de sier i rettssystemet: man er uskyldig til det motsatte er bevist, ikke skyldig til det motsatte er bevist :) Vi kunne alle hatt godt av slik tankegang i alle sammenhenger, også denne.

Jeg vil du skal vite at jeg ser saken fra ditt perspektiv. Det hadde vært dumt av meg å hive meg ut i debatt uten å være villig til å bli motsagt, spesielt på saklig grunnlag. Dine argumenterer er for meg saklige, så jeg respekterer de da selvsagt.

En riktig god og fredelig jul til deg og dine også :)

Oh herregud!

18.11.2016 kl.15:27

Du er lei av å lese om islam? Du er jo den eneste i Norge som skriver om islam dag inn og dag ut! Snakk om drite seg selv ut! Helt ærlig blir du ikke flau? En gammal stygg operert kjerring som deg som bruker livet sitt på å snakke dritt om islam? Gå og slakt grisen din og drikk så mye vin el øl du vil og gå med et kort skjørt og rød leppestift! Tror du vi bryr oss??? Stakkars menneske er du! Så mye hat du har inni deg! Du kan virkelig ikke ha det godt med deg selv. Jeg tror du trenger hjelp. For du virker ikke helt frisk i hodet. Skal du blande inn islam og jul og innvandring og velferdstat Osv. Du er så tragisk og stakkars at det ikke finnes ord. Jeg husker deg på Hioa når du studerte sykepleie, der satt du ofte med utenlandske med sjal og du kom også engang bort til meg og spurte om jeg kunne hjelpe det med å komme med å finne artikler til en oppgave. Og jeg er muslim, hvis du hadde så mye hat, hvorfor satt du bare med muslimer og utenlandske?? Er det fordi du vet at nordmenn innerst inne aldri ville akseptert deg uannsett?? Så du måtte dra til muslimer, for der kunne tross alt ditt hat mot dem få hjelp til å skeive dine oppgaver???!!!!Du er en pr kåt, oppmerksomhetssyk toofaced kvinne!! Mesteparten av din tid brukte du med muslimer. Så hvorfor lyver du til nordmenn her og later som du elsker dem og dems kultur Osv. Du er en mentalt forstyrret kvinne!! Og du bør skaffe deg hjelp asap!!!

UlvePer

19.11.2016 kl.08:36

Lei av å snakke om islam?

Hele bloggen din er jo bygget opp rundt nedrakking av muslimer og islam!

Hvilke nordmenn er det egentlig som feirer julen på en annerledes måte pga. at det finnes muslimer i Norge??

Hvorfor ikke bare akseptere at folk er forskjellige, og gjør som det passer deg?

Bloggen din er dessverre snarere en konfliktskaper, enn en brobygger.

Defender

19.11.2016 kl.16:32

Oh herregud!

"Og jeg er muslim"

Opplysning overflødig. Smør på flesk, kan man si.

Defender

19.11.2016 kl.16:39

UlvePer

Du tar feil. Det er velment informasjon om Islam. Som bekreftes i avisene daglig. Hun peker på fremtiden vår dersom Islams rigide regler og lover får styre samfunnet vårt.

Poenget er nettopp at da får vi ikke være forskjellige og gjøre som det passer oss. Du ser forskjellen?

Nettopp derfor skal vi heller ikke bygge bro til denne ideologien, men forby den.

Kai Inge Buseth

19.11.2016 kl.18:27

Defender

Det er viktig for våre barn og barnebarn at vi forbyr denne ideologien for å unngå et splittet folk og alvorlige konflikter i fremtidens Norge.

Vårt forsvar er beregnet på ytre fiender. Indre anliggender kan våre allierte ikke gjøre noe med. Iran ble overtatt av Islam på midten av syttitallet

og gikk fra å være et vestlig orientert kongedømme til å bli Sharia land og mange flyktet til Norge, blant andre Lily Bandehy.

Derfor kjemper hun for at vi skal våkne og hindre at historien gjentar seg her.

Karl

19.11.2016 kl.18:40

Defender: du benytter den norske ytringsfriheten din til å motsi den norske religionsfriheten vår. Å forby noe fordi du er uenig i det er nettopp det du beskylder islam for å være: totalitært og udemokratisk. Hadde alle muslimer (les: 1,6 mrd mennesker) basert eksistensen sin på en "ideologi", hadde ingen av oss vært her nå. Du sier at først ved å forby folk en del av identiteten deres, så kan vi alle gjøre det som passer oss. Ser du dobbeltmoralen? "Du ser forskjellen?", som du sier?

Jeg antar at du ligger mot høyre i det politiske spektrum (korrekt meg om jeg tar feil). Klager ikke dere på hvor venstreorientert avisene er? Men når de samme avisene skriver om islamister, så leser du det som troverdig og ser på det som en "bekreftelse" på dine standpunkt?

Hvordan kan du si at svartmaling av en stor gruppe mennesker er "velment"? En ting hadde vært om hun kun hadde skrevet om totalitære ledere og styresmakter og at alle problemene kommer fra dem, men hun bruker ordet islam om absolutt alt som hun ikke liker.

Så langt i år har babyer drept flere mennesker (med skytevåpen) enn såkalte islamske terrorister har i USA (kilde: Washington Post). Vil du påstå at løsningen er å forby babyer? Dette er riktignok i USA, men spørsmålet kan kobles til diskusjonen vår.

27.11.2016 kl.23:34

Fyfaen så mye dritt du skriver "lilly". "id er feiring av vold" er noe av det dummeste jeg har lest. hahhahah fyfaen æsj kvalmt

Skriv en ny kommentar

hits