"Ja, vi elsker"



Jeg er så lettet at jeg kan synge høyt «Ja, vi elsker»

Det er morgen og jeg sitter ved kjøkkenbordet. Nytrukket Silver-te i kombinasjon med ferskt brød og ost kombineres med livlig stemming fra gaten. Stemmene trenger seg gjennom vindusåpningen til meg. Jeg kan se for meg det lille barnet i barnevognen. Kvinnen eller mannen som triller vogna mens han eller hun snakker i mobiltelefonen. Det er litt regnvær, og regnet faller mykt over de grønne trærne. Midt i dette ser jeg kirketårnet på Gamle Aker kirke. Jeg er så lykkelig nå, jeg har det bra. Jeg har tak over hodet. Mat på bordet. Barna klarer seg bra og viktigst av alt, jeg har frihet til å lese hva jeg vil. Tre aviser er på bordet. Dagen med bibelske vers på første side, Aftenposten med «Til mine barnebarn, beklager» av Henrik Sønstebø og Dag Og Tid med bilde av Ayann Hisri Ali «Kampen mot islamisme».

 Jeg ser ikke noe negativt i å være en patriot

Så lykkelig jeg er fordi jeg bor i Norge. Jeg kan lese tre aviser i dag med ulike meninger. Jeg kan gå på nett og skrive hva jeg synes om Gud eller profetene eller kongen. Dagen er min,  uansett regn eller sol. Og jeg kan benytte dagen som jeg vil. Jeg er så lettet at jeg kan synge høyt «Ja, vi elsker»

Jeg tenker at naboen hører meg, og tenker at jeg har blitt gal. Spiler ingen rolle. Jeg tenker at noen på gata hører meg og tror jeg er «nasjonalist». Spiler ingen rolle. Jeg er glad i norske verdier og jeg kan ofre alt for dem. Jeg ser ikke noe negativt i å være en patriot.

Grådighet

Det første jeg leser er min kjære Walid al- Kubasis korte innlegg på side 3 i Dag og Tid. Hver eneste uke gleder jeg meg til å lese hans lille innlegg, en liten fortelling med et hav av meninger. I dag han har en Epistel. «Det tredje brødet». Han begynner slik:

« Mor fortalte meg om ein gang Jesus reiste sammen med ein mann. Jesus hadde med seg tre Nan brød og bad mannen om å ta vare på dei i tynnettet sitt. Det gikk til dei vart svoltene.

Legg brødstykka framfor oss, sa Jesus

Mannen la fram. Det var berre to, sa mannen.

Det åt og heldt fram reisa.

Historien fortsette med at mannen får en haug med gull. Jesus reiser videre, senere kom Jesus tilbake fra reisen. Han gikk samme veien og så fire menn liggende døde på bakken. Mannen med gullet er en av dem. Fordi mannen tenker at han heller vil ha gullet for seg selv, kjøper han gift og putter giften i maten til sine venner. Mens mannen er borte tenker de tre mennene det samme og de sier «vi dreper vår venn og deler utbyttet mellom oss. Da mannen kom tilbake, dro de frem sverdet og drepte ham. De delte gullet mellom seg og de spiste maten.

Da Jesus ser de døde sier han «Å menneske, når skal du innse at grådigskap er din egen morder»

Og jeg tenkte på denne grådighet vi mennesker har og hvordan den har ødelagt for oss. Vi som har flyktet fra krig, eller diktatorer eller økonomiske vansker. Vi har funnet et hjem her i Norge, med alle muligheter til å begynne et nytt liv i et ferdig land, langt fra all elendighet som fikk oss til å flykte.

Hvorfor er ikke dette nok?  

Hvorfor mange av oss prøver å få verten ut av eget oss?  Hvorfor har de fått et hus med mange vinduer til lyset, men de vil dekke vinduene, de vil ha male alt svart? Hvorfor vil de ikke sette pris på det som de har fått av verten og prøve å bidra mer?

Hvorfor skal de ta over det offentlige rom med sin hijab og burka og burkini? Hvorfor vil de ha julefeiring uten svinekjøtt og alkohol? Hvorfor skal alle tegningene av grisene forsvinner? Hvorfor skal en norske avis trykke tekster som hører hjemme i moskeen?  Hvorfor skal det være bønnerom på alle offentlige steder? Verten finansierte deres moskeer og imamer. Hvorfor skal de legge bønneteppe midt i hans stue også? Hvorfor skal bikini bli forbudt? Og hvorfor skal de være så grådig at de vil ha norske flagg med rød halvmåne midt i?

Hvorfor tør ikke verten si at han elsker dette huset, sitt hus. Fordi han blir stemplet som rasist. Jeg kommer med et eksempel. Det er feiring i en barnehage og foreldre med ulike nasjonalitet er tilstede. Det er godterier i mange små boller på bordet. En burkakledd dame reiser seg og går fra en godteribolle til en annen og plukker  bort godterier, og lar bare sjokoladene ligge igjen. Fordi godteriet har svinegelatin og er Haram. Er ikke dette total grådighet?

Ja hun og hennes barn lar være å spise godteriet. Hvorfor skal andre barn la være å spise godteriet, fordi hun er muslim? Det er hennes valg, hvordan kan hun tillate seg å nekte andre barn å spise det de vil?

Vår grådighet har skjøvet verten til dørstokken i sitt hus, hans tålmodighet er snart over.

Vi som kom hit har fått alt, til og med rett og økonomiske støtte til å praktisere vår religion. Men hvorfor vi skal tillate oss å islamisere hele landet gjennom å islamisere offentlige rom? Hvorfor er vi så grådige at vertens kone og døtre ikke kan bevege seg i sitt hus når de vil og hvor de vil? Vår grådighet har skjøvet verten til dørstokken i sitt hus, hans tålmodighet er snart over. Han kommer til å be oss å dra, fordi vi har blitt så grådig at han føler seg fremmed i eget hus.

Det er aldri nok. Vi vil ha mer og mer. Hvor stopper vi? Og når?  Det som skjer i Midtøsten er ikke bare Vestens skyld. Det er grådighetens skyld at sjia og sunnier dreper hverandre. Deres grådighet etter makt og penger er deres drapsmann.

Første generasjons innvandrere var fornøyd med jobben og det som de fikk til. De var muslimer, men i sitt hjerte. De ba hjemme og i moskeen. Så kom andre og tredje generasjon og grådigheten vokste med generasjonene. Det er ikke nok med jobb og hus og frihet. Alt skal forandres ut ifra deres religion og krav.  

Vaktmesteren bærer et skilt på den gamle frakken sin som sier «jeg elsker multikulturalisme » .

Hvis vi var ikke så grådige, ville verten hatt mer plass til nye gjester. Men vi har skremte ham, når vi tatt friheten fra hans familie. Han ser at tryggheten hans er borte. Hans vinduer er blokkerte med svarte tanker og det har begynt å ta fyr i kjelleren. Takket være venstresidas vaktmester i huset. Vaktmesteren bærer et skilt på den gamle frakken sin som sier «jeg elsker multikulturalisme » .

 

 

 

 

 

47 kommentarer

Henny Holt

06.08.2016 kl.03:30

Spot on, Lily!

Nordmenns sorg over det tapte er dyp, lammende og grenseløs!

Oskar Jørgensen

06.08.2016 kl.03:53

Drøm videre, Lily!

Mumle

06.08.2016 kl.07:19

Du har helt rett, Lily. Når selv enkelte Sv'ere begynner å uttale seg kritisk, burde det tjene som et alvorlig varsko for muslimene. Vi begynner å få nok nå.

Terje Vest

06.08.2016 kl.09:04

Veldig bra Lily.

Tålmodigen til Nordmenn er stor,men grensen er snart nådd nå.

Øyvind

06.08.2016 kl.10:03

Jeg synes det faktumet at nasjonalstaten og norsk identitet er noen som har blitt sett ned på, der det har blitt sett på som noe stygt, er trist. Dette har vart i noen tiår og kommer i hovedsak fra topp og ned. Det er dog bedre for Norge, enn diverse andre Vest-Europeiske land, og etter min mening har den norske integreringen vært noe bedre blant annet på grunn av dette.

Det er også noe ironisk i en tidsalder der identitet blir stadig viktigere, og det blir klart poengtert i forhold til terrorismen, så har nasjonalismen likevel vært ignorert og ansett som noe på utsiden og for de "dumme". Det har nærmest vært en idé om at hver gruppe skal feire seg selv, men ikke det norske, alt i multikulturismens navn. Det har vært en frykt for at en sterk nasjonalfølelse og nasjonalisme skulle gå på bekostning av nyankomne. På tide at man innser at nasjonalfølelsen er en viktig byggesten for mange av de verdiene vi tar for gitt, og ikke bare de potensielle negative utslagene den kan ha. Det er tross alt bare halve historien.

Apropos identitet; Over hele Europa har det kommet sterkere fram, og fra Nord-Norge så observerer jeg at samisk kultur blir sterkere, der man ønsker å fremme sin identitet ved blant annet samisk drakt. Dette så man ikke like sterkt for noen tiår tilbake. Vil si det er de samme mekanismene i forhold til hijab osv. Det jeg dog frykter er at dette ikke vil fungere i lengden om politiske meninger får klare skillelinjer ut ifra identitet, dvs for eksempel si at politiske standpunkt går langs etniske linjer, noe som jeg tror vil skje med innvandringen vi har hatt. Dette vil bare ikke fungere i lengden, og vil gå på bekostning av tilliten velferdssamfunnet er avhengig av, for ikke snakke om de spenningene som vil utarte seg.

I USA så står patriotismen sterkt, og jeg tror nettopp denne patriotismen bidrar til at de er bedre enn Europa å ta imot nye borgere.

Johan

06.08.2016 kl.16:20

Meget klokt skrevet

Ola

06.08.2016 kl.17:31

Tusen takk, Lily.

Klok og reflektert tekst. Du gir oss innsyn og utsyn. Du er trygg i formen og er truverdig i dine refleksjonar. Deler denne bloggteksten på FB.

Pippi

06.08.2016 kl.17:45

Lurer på hva denne burkakledde damen sa da noen patrioter/norske sa til henne at det ikke var greit det hun gjorde? Tviler sterkt på hele historien.

Ottar

06.08.2016 kl.18:25

Jeg er imponert over deg, Lily Bandehy. Virkelig. Du er norsk, og ser det jeg og mange med meg ser.

Fortsett med å skrive. Jeg er så glad for det gir uttrykk for.

Lykke til.

Sånn kan det gå når vi gir alt over

06.08.2016 kl.18:33

Den burkakledde møka skulle fått så burkaen passet. Frekke folk hele bunten. Skulle jaggu i meg fylt på og fylt på og stappet disse svine ungene fulle av det. Kanskje tvangsforet dette kreket også.

Steinar

06.08.2016 kl.18:33

Du er bare helt fantastisk Lilly, virkelig imponert over deg.

Geir

06.08.2016 kl.18:40

Godt skrevet. Enig i det meste bortsett fra det med at det kan bli plass til flere gjester. Det er nok gjester nå.

Det er så mye oppstyr med dere

06.08.2016 kl.18:40

Jesus? du kan ikke stole på en mann som påsto han kunne gå på vann som ikke er is...

Uansett, det er så mye greier med dere hele tiden, det er så mye oppstyr med dere, det er drama dagen lang, jeg synes vi kan begynne å snakke om likhetene som er mellom oss som er ganske mange, framfor de få forskjellene som skiller oss.

Einor

06.08.2016 kl.18:55

En god retorikk i artikkelen din, imponerende.

Hva tenker du vi må gjøre for å endre dagens situasjon?

fullt navn

06.08.2016 kl.19:01

två gutter plagade en betydligt yngre gutt i gatan här idag ..jag ville få de båda att låta den yngre vara ifred. min fru menade at jag skulle la vara att lägga mig i och komma meg in igjen! "tänk vad folk ska säga!" men vad fan! bara för att plågoandarna är så kallade "palestinare"! va?! ska inte vuxna kunna säga ifrån längre eller!

Dharmasena

06.08.2016 kl.20:18

Det er flott å være patriot, men når landet ditt går verden rundt å leker verdenspoliti og blander seg i andre lands interne saker. Er dette mer enn nok fortjent.

Mange Nordmenn snakker ikke ut mot innvandringen i frykt for å bli kalt rasister. Mange andre snakker ikke ut mot terroren USA og NATO har ført de siste 15 årene i frykt i å bli kalt terrorister. Den Norske ytringsfriheten fikk seg en spark bak når Petter Nome måtte bøte med jobben sin i NRK for å snakke ut mot overgrepene i Irak.

Sorry men Nordmenn opplever ikke verre enn det sivile i midtøsten har opplevd under USA og NATOs terror.

At Nordmenn blir kalt for rasister er ikke den største tragedien men at Nordmenn holdt tyst under angrep på Libya er en større tragedie. Får oss som har fulgt med islamistisk terror siden Soviet krigen vet realietten og hvem som støttet islamistisk terror til makten.

USA og NATO har drept og dreper fremdeles sivile i andre land i hoppetall og alt Nordmenn er mest beskymret for er innvandringen? Da bør jo de som er innvandrings motstandere først og fremst bli motstandere av terroren USA og NATO fører.

Bjørn Tore

06.08.2016 kl.20:20

Alldeles glimrende, men si dette til Erna Solberg, hun hører ikke etter, hun sviker istedet landet og borgerne..!!!

Anders

06.08.2016 kl.20:30

Dharmasena , Nå er det jo sånn at mange, også en del nordmenn kan ha to tanker i hodet samtidig.

Det går an å være bekymret for stor innvandring samtidig som man er imot aggresjonen til USA og Nato etc.

Pål

06.08.2016 kl.20:55

Dharmasera. Nordmenn er tyst når det bombes i Midt Østen sier du. Tøv og det veit du. Er eg meir ansvarlig for bombing i midt østen enn du? Bor du her, så er du like ansvarlig for dette som eg. Eller er det slik at du kun har norsk statsborgerskap, og uttaler deg deretter? Isåfall blir din røst vurdert deretter.

Geir

06.08.2016 kl.21:02

Bra Pål.

Tor

06.08.2016 kl.21:05

Burde aldri blandet oss inn i midtøsten og deres affærer til og begynne med og heller bare latt dem utvikle egen region på egenhånd uten innblanding fra vesten.

Cecilie_M

06.08.2016 kl.21:40

Takk for at du på en så fin måte evner og sette ord på noe mange av oss tenker og føler Lily :-)

erik

06.08.2016 kl.21:52

Dharmasera hvis dere ikke vil ha det, hvorfor vil dere da ha det hit? Det er ingen tvang om å bli her hvis vi er så slemme. Hadde folk oppført seg mot hverandre der nede, hadde vesten som du kaller det, holdt seg inn.

Men innlegget her var veldig bra

pål

06.08.2016 kl.21:56

Dharmasena : Tror du virkelig at mannen i gata har noen som helst påvirkningsnulighet ovenfor usa og nato? Tror du ikke vi bryr oss om bombingen du snakker om? Forskjellen er at vi løser det demokratisk i stedet for å fly jorda rundt og drepe de som forsøker å hjelpe, samtidig som vi skriker at gud er stor? Han er ikke mye stor skal jeg si deg

Odd Karlsen

06.08.2016 kl.21:59

Tålmodighen ER slutt!

Dharmasena

06.08.2016 kl.22:09

Pål. Du kan ikke preike demokrati når du blir angrepet. Hvor mange terror angreper var det i Europa før USA og NATO løy gang etter gang for å rettferdigjøre Irak krigen? Tror du det er bare sorry også skal alle gå videre? Disse Gud er stor selvmordbombere var en gang i tiden vestens beste venner og USA og Vest Europa proxy krigere mot Soviet og serbere under Balkan krigen. At dette har nå backfired er vestens egen feil. Ghaddafi før han døde advarte mot denne migrant krisen og sa dersom han ble fjernet vil Europa dermed bli utsatt for en migrant krise.

Nå kan ikke verden bøte for at par millioner Europeere ikke kan gjøre arbeidet skikkelig og skal lyve gang etter gang får å rettferdigjøre kriger. Dersom det viser seg at 9/11 var USAs egenb gjerning hvilken ansikt vil vesten ha igjen da?

Dharmasena

06.08.2016 kl.22:12

Erik. det samme spørsmålet kan jeg stille? jeg personlig utgjør ikke en større trussel enn det Norge og NATO utgjorde for Libyas sivile. De argumentene du kommer med er en overdrivelse og vende ryggen til fakta. Hvor mange flyktinger var det til Norge før Libya krigen? eller for den saks skyld før såkalt krigen mot terror?

Når du angriper et land stiller du ansvar til sivile. Norge er medlem av NATO og stolt stilte seg bak USA.

Dharmasena

06.08.2016 kl.22:19

Pål. Glemte å fortelle deg at jeg var en ekstrem motstander av USA og NATO. Jeg støttet Soviet under Afghanistan krigen og støttet Serbia. Jeg var en av de ganske få som nevnte drap og voldtekter av Serbiske sivile under balkan krigen og ble svartmalt får å være fascist. Jeg visste hele tiden at dette ville skje. Jeg er ikke først mot innvandringen men først imot årsaken som har skapt denne migrant krisen. Jeg er får at migranter bør vendes hjem og at vesten rettferdig bør bidra med å hjelpe land de har bombet med gjenoppbygging. Men dette skjer ikke Vesten er intressert i på utvide krigen hele veien til Sør Kina havet og den dagen Norge får Russland på grensen. Mer krig skaper mer flyktinger.

Liv-Elisabeth Fjellheim

07.08.2016 kl.01:22

Enig i det meste,Lily.Men nå er det nok gratis-innvandrere og flyktninga i NORGE..NOK ER FAKTISK NOK !!

Dharmasena

07.08.2016 kl.01:47

Liv elisabeth. dessverre er ikke nok så lenge USA og NATO lyver og rettferdigjør kriger i andre kontinenter skal det komme flyktinger hit og Norge vil ta imot flere om du eller andre liker det eller ikke.

MS

07.08.2016 kl.03:36

Nei Dharmasena. Å søke asyl er en menneskerettighet, men det er ikke en menneskerettighet å FÅ asyl. Det er ikke kvoteflyktningene som er problemet, men asylsøkerene som reiser gjennom hele Europa for å komme så lengst nord som mulig.

Norges politikere skal styre etter folkets vilje. Hittil har norske politikere styrt et naivt og snilt folk som har villet ta imot alle som en. Etter valget 2017 kan det være du får se et skifte. Flyktningene har aldri vært noe stort problem. Det virker ikke lenger å kalle alle flyktninger. Vi har sett for mange av den andre sorten til å bøye hodet i skam og si ja, ja, de må vi ta imot.....

Trusler om at vi skal uansett om vi vil eller ikke, er tomme trusler. Du svekker din sak. Press oss for langt, og Stortinget kan få flertall for å sette flyktningekonvensjonen helt til side.

Karl

07.08.2016 kl.04:10

Dharmasena, Nato og USA er ikke de eneste synderne i verden. Og tror du virkelig at om vesten ikke blander seg inn blir verden fredeligere? Slutter vesten og blande seg inn tror jeg ikke det gjør slutt på hverken IS eller krigen mellom Palestina og Israel. Dessuten dreper muslimske terrorister flest andre muslimer. Du virker en smule hjernevasket som kan tro Nato og USA er roten til alt vondt i verden. Uansett skjønner jeg ikke helt hva dette har med artikkelen og gjøre. Er du bare ute etter å spre kvalme i kommentarfeltet? Forøvrig en fin artikkel!:)

Adolf

07.08.2016 kl.07:35

Veldig god artikkel. Nå er nok nok. Håper på deportering av svineriet. Di kommer her og tilber det samme eventyret som di har i Midtøsten. Di vil ikke ha noe annet. Det går ikke an å integrere muslimer. Det er et hjernevasket og ødelagt folk. Håper det norske folk ser hva som skjer, og at det gir et tydelig og godt utslag til valget neste år. Det er mer enn nok no.

Karl Petter

07.08.2016 kl.09:14

Veldig godt skrevet, vi vet ikke hva vi har før vi har mistet det.

Dharmasena

07.08.2016 kl.09:58

MS. Norge er et ryggradløs land som ikke er noe annet en nikke dukke for USA. Presser man Norge for langt skjer det ingenting. Norge har selv mye å svare for sine forbytelser i Libya krigen.

Dharmasena

07.08.2016 kl.10:02

Karl istedet for å kalle meg hjernevasket bør du sjeke opp dine fakta. Alle vet at de som vi kaller ISIS idag var framtilt som en moderat opprørsgruppe mot Assad. Akkurat som Talibans oppreising i Afghanistan i 80 tallet er vesten selv ansvarlig for ISIS oppreising sammen med Tyrkia og Saudi Arabia.

USA har over 20 millioner sivile drept på papiret siden WW2 så jeg forstår ikke hva folket i norge griner så mye over og overdriver så mye for når Norge selv sender soldater for å trene radikal Islamister mot Syrias regjering.

Thomas

07.08.2016 kl.10:23

Takk for at du tør, Lily. :)

Dharmasena:

Nå er det hovedsaklig for å hjelpe til at Nato har gått inn i land. F.eks. for å begrense folkemord. De er mer forsiktige nå, da de uansett får kritikk for å hjelpe til selv om folket skriker om hjelp. Vi burde vel heller gi blanke og la folkemordene fortsette. Uansett hva de gjør så er det jo galt og det går ut over mannen i gata i Vesten..

Vi godtok at Usa gikk inn i Afganistan for å hevne seg, men at de gikk inn i Irak, det var noe så og si alle i Norge var sterkt kritisk/forundret over. De ville vel sikkert begrense muligheten for et nytt terrorangrep mot USA.

Per

07.08.2016 kl.10:36

Det var godt skrevet, synd at det bare er så mange som ikke klarer å se dette. Men de bor vel på landet eller ønsker bygge seg en karriere hvor det forventes at man er politisk korrekt.

Men som mange nordmenn vil jeg si at jeg gleder meg til den dagen alle troende muslimer skal ut av landet. Hvis du bryr deg like lite om troen som den jevne nordmann så er du hjertelig velkommen til å bli, men ligger du på matta hver fredag så skal du ut av dette landet eller Europa. Den dagen kommer og jeg må si at det gleder jeg meg til - håper bare det blir i min tid.

Dharmasena

07.08.2016 kl.11:05

Thomas. nå fikk jeg en god latter av dine utalelser. Ditt innlegg oser av uvitenhet.Hvilke folkemord var det i disse land før USA og NATO gikk inn i Afghanistan? Taliban var jo selv satt inn av USA i Afghanistan det vet hvem som helst som ikke var en baby i 80 tallet. At Taliban styrte Afghanistan med jernnhånd sa jo flere av Soviet veteranter i 90 tallet så hva vesten sier er ikke noe nytt. Hvis USA gikk inn i Afghanistan for hevn da har jo du rettferdigjort hvorfor det er så mye terror i Europa, da er det også et slags hevn for hva NATO har drevet med i midtøsten.

Hele grunnlaget for Irak krigen var masseødlegelses våpen som aldri eksisterte. Den Amerikanske operasjons lederen under irak krigen John B Abizaid innrømte i 2007 at Irak krigen var kun for å sikre ressursene i landet. Norge støttet Irak krigen bortsett fra SV, selv Carl I hagen ville ha Norske styrker i Irak.

Denne masse innvandring som slo rekorder etter 2011 ville aldri ha skjedd dersom Ghaddafi hadde får beholde makten i Libya.

Lily er tøff fordi hun sier det konservative liker å høre, den dagen hun skriver noe som helst negativt om USA og NATO så skal vi se hva slags kommentarer hun får.

Ole k

07.08.2016 kl.11:53

Velferden og vår frihet forsvinner:med ap,krf,sv og venstres ønske om å flytte store deler av midtøstens og nord afrikas befolkning til europa og norge !

Frode H

07.08.2016 kl.11:54

God artikkel. Men nedover kommentarfeltet spekuleres det i hva som er riktig i forhold til vestens habdlinger i verden. Føler vel at det er en diskusjon en ikke kan vinne. Involverer vesten seg er det galt, og avstår en fra handling er det andre som klager. Vesten må innse at demokrati ikke er en pakkeløsning som kan plantes. Noen sivilisasjoner er ikke kulturelt klare for det. Det betyr mer hva stamme, religion eller kultur man tilhører enn hvordan samfunnet blir styrt.

Det beste er kanskje at vesten holder seg unna, lar sunnier drepe shia'er, og selvmordsbomberne ta flere sivile liv i østen(!). Før eller siden er det vel slutt på å skylde på Nato eller USA, og innse at man har noe skyld selv også. Midtøsten har vel vært i sammenhengende krig siden tidenes morgen på grunn av religion, så det vil nok fortsette fremover også. Så kan vi som faktisk er kommet oss ut av steinalderen fokusere på fremtiden, i stedet for å bry seg med hva som skjedde for 1400 år siden..

Dharmasena

07.08.2016 kl.12:41

Frode H. Hvor mange selvmord bombe episoder var det før USA og NATO gikk inn i Irak? At sunnier og Shiaer har vært i krig er akkurat som å rettferdigjøre angrep på irland over Protestant og katolikk konflikten som vil bluse opp igjen. Dette drama fungerer ikke lenge, reaøliteten må aksepteres og ja du kan ikke svelge demokratiet ned i halsen på alle så det er bedre og overlate disse land til sin egen skjebne.

Men så var vel ikke innføring av demokrati heller den akruelle grunnen for å angripe Irak verken Libya så den løgnen er for lengt avslørt av USA og NATOs egne ansatte under den perioden.

Roger

07.08.2016 kl.14:36

Du tar feil! rasiststempelet betyr ingenting lenger, vi vet hvorfor det brukes! Dritt lei islam og drittlei feige nordmenn!

Jan Arild Hammer

07.08.2016 kl.15:20

Synes dette er en god artikkel. Har ofte tenkt det samme selv.

Mike Cechanowicz

08.08.2016 kl.12:00

En racist er en som påstår at deres elller en annens rase er overlegen en annen, Meg bekjent er det EN rase som gjør det åpentlyst, mens enkelte individer også kan sitte inne med denne forvrengning.

For at responser og atferd skal bære sannferdig mening må ordene vi bruker defineres. Ellers er man fanget i språket, klagende over maten mens en har spist menyen. Det er bare schizofrene mennesker som gjør det sa Gregory Batson - kjent systemtenker.

erik fredriksen

09.08.2016 kl.09:10

Dette innlegget bør alle lese.

Arild

10.08.2016 kl.06:19

Lily gjør et voldsomt godt arbeid, og dette tema må tas alvorligt. Målet til disse er dette, det MÅ ALLE være klar over, se link: https://www.youtube.com/watch?v=PFO1AtjoUoo

Skriv en ny kommentar

hits